کد خبر: ۷۵۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

چند وقت یکبار می‌توانیم موهایمان را رنگ کنیم؟

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید بر مضرات بسیار مو در پی رنگ کردن مرتب آنها، توصیه کرد: افراد درصورت نیاز هر دو ماه یکبار از رنگ مو استفاده کنند.
چند وقت یکبار می‌توانیم موهایمان را رنگ کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی ابراهیمی با اشاره به آسیب های فراوان مو به دنبال استفاده از رنگ مو، گفت: رنگ کردن موها موجب خشک شدن ساقه مو و به دنبال آن شکننده شدن و آسیب دیدن آن می شود.

وی افزود: از طرفی این خشک شدن ساقه موها به دنبال استفاده از رنگ مو، می تواند موجب افزایش موخوره شود.

ابراهیمی با تاکید بر تشدید این آسیب ها به دنبال استفاده بیش از حد از رنگ مو، گفت: متاسفانه برخی افراد در فواصل کوتاه موها را رنگ می کنند، درحالیکه رنگ موها اغلب از ترکیبات شیمیایی تولید می شوند و استفاده بسیار آنها می تواند برای مو بسیار آسیب رسان باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تعداد دفعات استفاده از رنگ مو گفت: ترجیحا توصیه می شود افرادی که به دلیل سفید بودن موها، واقعا نیاز به استفاده از رنگ مو دارند هر دو ماه یکبار یا نهایتا ماهانه یکبار از رنگ مو استفاده کنند.

ابراهیمی به حساسیت برخی افراد نسبت به رنگ مو هم اشاره کرد و افزود: برخی افراد هستند که بعد از استفاده از رنگ مو، پوست کف سر آنها قرمز و پوسته پوسته شده و یا دچار خارش می شود. در موارد شدیدتر این علائم به ناحیه پیشانی و گردن و حتی سایر نقاط بدن هم کشیده می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه این علائم بویژه در مردان هنگام رنگ کردن ریش و سبیل ظاهر می شود، تاکید کرد: توصیه می شود افرادی که به رنگ مو حساسیت دارند به هیچ عنوان از این محصولات استفاده نکنند.

ابراهیمی در ادامه در خصوص مراقبت های مو پس از رنگ کرن آن، بر استفاده از انواع مرطوب کننده ها، ماسک مو و انواع روغن های گیاهی تاکید کرد.

وی افزود: استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن آرگان پس از رنگ کردن مو و استحمام می تواند خشکی ساقه مو را تا حد زیادی کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین