کد خبر: ۷۵۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵

چانگرای در دور دوم انتخابات زیمبابوه شرکت می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «تابو مبیکی» رئیس جمهور آفریقای جنوبی پس از دیدار با «رابرت موگابه» همتای زیمبابوه‌ای، خود نسبت به پیشرفت بحران انتخاباتی در زیمبابوه اظهار نظری نکرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مقامات زیمبابوه همچنان تاریخ دور دوم انتخابات را اعلام نکرده‌اند. دیدار رئیس جمهور آفریقای جنوبی همزمان با افزایش خشونت در زیمبابوه بود. 

مورگان چانگرای رهبر حزب توسعه دموکراتیک در حال حاضر در آفریقای جنوبی است و از ماه گذشته به زیمبابوه باز نگشته است. رهبر حزب MDC شنبه نسبت به شرکت در دور دوم انتخابات اعلام آمادگی کرد. او در ادامه افزود در دو روز آینده وارد زیمبابوه خواهد شد .

انجمن پزشکان و فعالان حقوق بشر در زیمبابوه اعلام کرد آمار خشونت‌های سازماندهی شده و شکنجه در مناطق حومه نشین از اوایل ماه مه افزایش قابل توجهی یافته است.

گفتنی است «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با روئسای جمهور سه کشور زامبیا،بوتسوانا و تانزانیا خواستار همکاری کشورهای آفریقایی در حل بحران زیمبابوه شد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین به طور جداگانه با مقامات ارشد حزب MDC و Zanu PF دیدار کرد. حزب توسعه دموکراتیک اعلام کرده بود تنها به شرط کناره‌گیری موگابه از سمت خود تشکیل دولت ائتلافی را می‌پذیرد. مورگان چانگرای در دور اول انتخاباتی با 47.9 درصد در برابر رابرت موگابه 43.2 درصد پیروز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین