کد خبر: ۷۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
حدادعادل:

یک نفر نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در نشست نخبگان انجمن های علمی، صنفی و مراکز تحقیقات کشور در محل تالار وزارت کشور با اشاره به نقش بسزای نخبگان در کشور گفت: «اداره کشور بدون وجود نخبگان امری غیر ممکن است و در واقع یک نفر نمی تواند به تنهایی کشور را اداره کند».

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس در این نشست با اشاره به اهمیت اقتصاد در هر کشور گفت: «در اقتصاد هم عوامل عینی، مادی و خارجی و هم عوامل درونی و اخلاقی در تصمیم گیری اثر دارد و از یک سو انسان است و نیازها و از سوی دیگر مسایل تولید، مصرف و علم اقتصاد و باید گفت که اقتصاد یکی از جنبه های اداره کشور است».

وی ضمن بیان اینکه باید همه دست در دست هم دهیم تا کشور را به خوبی اداره کنیم، خاطرنشان کرد: «شرط اول پیشرفت کشور جلوگیری از سلطه بیگانه است که این امر با پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است و امروز ما خود بر مقدراتمان حاکم هستیم».

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: «برداشته شدن این مانع به معنای حصول هدف نیست بلکه باید راه رسیدن به هدف را همه با هم طی کنیم».

وی خطاب به نخبگان گفت: «نخبگان صلاحیت حل مساله را دارند و اداره کشور بدون نخبگان ممکن نیست و در واقع یک نفر نمی تواند به تنهایی کشور را اداره کند».

رئیس مجلس با اشاره به بحث زمان در پیشرفت کشور گفت: «یکی از علل پیشرفت غرب این بود که توانست زمان را مهار و وارد معادلات ریاضی کند و آن را از حالت کیفی خارج کند. برای رسیدن به هر حقی هر زمانی مناسب نیست و سرعت و شتابزدگی همانقدر بد است که سستی و کاهلی بد و مضر است و هر دو مخل تصمیم گیری برای اداره کشور هستند».

وی افزود: «افراد خردمند بهترین خدمتی که می توانند به کشور کنند استفاده از تفکرات برای تصمیم گیری ها است».

وی تاکید کرد: «اداره کشور باید براساس قانون باشد و حتی قانون بد بهتر از بی قانونی است چرا که می شود قانون بد را اصلاح کرد اما نبود قانون باعث هرج و مرج می شود. البته شاید قانون برخی دشواری ها را پدید آورد ولی نباید به آن عمل نکرد بلکه باید آن را اصلاح کرد».

حدادعادل با بیان اینکه قانون باید بر کار کارشناسی استوار باشد، گفت: «در کشور ما قوه مقننه کار قانونگذاری را بر عهده دارد ولی نمی شود گفت که تمام 290 نماینده مجلس متخصص قانونگذاری هستند و مجلس باید متواضعانه احساس نیاز به کار کارشناسی کند که خوشبختانه این احساس در سازمانی به عنوان مرکز پژوهش های مجلس تبلور پیدا کرده است».

رئیس مجلس در ادامه این نشست گفت: «مرکز پژوهش های مجلس توانسته است مفهوم کار کارشناسی را در مجلس تثبیت کند و نوعی اعتماد نسبت به کار کارشناسی در نمایندگان ایجاد کند».

حدادعادل افزود:« ما باید از التهابات سیاسی بکاهیم و به اندیشیدن بیافزاییم و در این راه توانسته ایم 20 درصد موفقیت کسب کنیم و به عبارت دیگر توانسته ایم از صفر به 20 درصد برسیم و یک فضای ملتهب سیاسی را به یک حالت منطقی نزدیک کنیم».

وی در خصوص مجلس هشتم و استفاده از نخبگان گفت: «در مجلس هشتم ما باید سازکارهای استفاده از نخبگان را طراحی و تثبیت کنیم و کاری کنیم که هر کمیسیون با جمع نخبگان مربوط به آن کمیسیون ارتباط مستقیم داشته باشد تا آنجا که این ارتباط در حالت حقوقی تثبیت شود».

نماینده مردم تهران افزود:« باید به این سمت حرکت کنیم که با تغییر در آیین نامه مجلس وقتی قرار است قانونی به تصویب برسد نخبگانی حضور پیدا کنند و در خصوص آن نظر بدهند و ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ همکاری با متخصصان و نخبگان را در اداره کشور گسترش دهیم».

وی در پایان گفت: «در گذشته از فضای مجلس یک فضای ملتهب سیاسی به چشم می آمد که باید این تصویر تغییر کند تا افراد دلسوز، متخصص و دانشمند برای ورود به مجلس سبقت بگیرند، البته راه آسانی نیست و برای رسیدن به این حق باید صبر کرد و شما نخبگان نیز بایستی به نمایندگان کمک کنید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۲
0
0
متاسفانه تاکنون درچند نوبت نظراتم را ارسال نموده ام ولی هیچ کدام آنها دربخش(نظر شما)درج نشده است .از جمله نظری را درهمین خصوص ارسال نموده بودم که هنوز درج نشده است.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۳
0
0
چرا آن مطلبی راکه در خصوص صحبتهای آقای حداد عادل ارسال نموده بودم درج نمی کنید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین