کد خبر: ۷۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۵
فیاضی:

دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند خبرگزاری تاسیس کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل سابق ایرنا در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد یک خبرگزاری از سوی صدا و سیما گفت: «من اطلاعات دقیقی از اصل ماجرا ندارم اما معتقدم حتما توجیهات لازم برای تاسیس این خبرگزاری در سازمان صدا و سیما وجود داشته است که می‌خواهند یک خبرگزاری دیگر تاسیس کنند». 

سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در خصوص برخی اخبار مبنی بر تاسیس یک خبرگزاری جدید از سوی سازمان صدا و سیما گفت: «اصولا عرصه خبر با توجه به تنوع رسانه ها در جامعه امروز یک عرصه گسترده‌ای است».

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاسیس یک خبرگزاری دیگر در صدا و سیما که با امکانات دولتی تریبون‌های فراوانی دارد توجیهی دارد یا خیر اظهار داشت: «من اطلاعات دقیقی از اصل ماجرا ندارم اما معتقدم حتما توجیهات لازم برای تاسیس این خبرگزاری در سازمان صدا و سیما  وجود داشته است که می‌خواهند یک خبرگزاری دیگر تاسیس کنند».

مدیرعامل ایرنا افزود: «در مجموع معتقدم ما در زمینه خبر هر مقدار که حضور داشته باشیم موثر است و باید تاسیس این خبرگزاری را به فال نیک می گیرم». 

فیاضی در پایان گفت: «دولت مصوبه کرده است که هیچ سازمان دولتی نمی‌تواند خبرگزاری تاسیس کند و تنها سازمان‌های غیر دولتی و خصوصی می‌توانند خبرگزاری تاسیس کنند حال با این وضعیت باید دید صدا و سیما می‌تواند مجددا یک خبرگزاری تاسیس کند یا نه؟ زیرا صدا و سیما از بودجه دولت استفاده می کند و جز دستگاه های دولتی به حساب می آید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین