کد خبر: ۷۵۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرد:

سهمیه زنان از مجلس قابل مطالعه است

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: الهام امین‌زاده عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس که به دعوت پارلمان نروژ به همراه هیاتی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در همایش حقوق زن نروژ شرکت کرده بود، از دیدار هیات ایرانی با اعضای کمیسیون سیاست خارجی نروژ و نمایندگان برخی از سازمانهای غیردولتی فعال در حوزه زنان خبر داد. 

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب، امین‌زاده  محورهای همایش حقوق زن نروژ را، پیشرفت‌ها و مشارکت سیاسی و مدنی زنان در عرصه عمومی و نیز رابطه سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق زنان با کشورها قلمداد کرد. وی خاطرنشان کرد: «در خصوص این محورها نمایندگان زن کشورهای شرکت‌کننده، گزارشی را به همایش ارائه کردند». 

امین‌زاده در ادامه افزود: «هیات ایرانی ضمن برشمردن فعالیت‌های ایران در زمینه توانمندسازی زنان، میزان مشارکت زنان در سطوح مدیریتی را به عنون یکی از مشکلات زنان در ایران ارزیابی کرد».

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپایی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز پارلمان برای مشارکت زنان سهمیه گذاشته‌اند ،ضمن بیان تجربه پارلمان افغانستان که برای حضور زنان قائل به سهمیه شده است. وجود سهمیه‌بندی زنان ایرانی برای ورود به مجلس را قابل مطالعه دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین