کد خبر: ۷۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۲
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بانوان باصلاحیت صحنه دانشگاه را فتح کرده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در جشنواره برترین آثار هنری بانوان قرآن پژوه در موزه قرآن سخن می‌گفت، اظهارداشت: «امروز بانوان ما توانسته‌اند صحنه دانشگاه را با صلاحیت و استعداد خود فتح کنند و نشان داده‌اند که جوهره‌ انسانیت در آن‌ها قوی است».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اضافه کرد: «کسانی که هنر دارند و خدا در فطرت‌شان ذوق برجسته‌ هنری قرار داده، می‌توانند هنرشان را در عرصه‌های مختلف بروز دهند و بالاتر از همه عرصه‌ها، قرآن است که مهم‌ترین و انسان‌سازترین متنی است که در دنیا وجود دارد. این کتاب مقدس اقیانوسی است که هیچ کس تا به حال به عمق آن پی نبرده است».

وی تصریح کرد: «قرآن بطن‌ها و تاویل‌هایی دارد، تاویل قرآن به این آسانی به دست همه نمی‌رسد و در طول تاریخ تا قیامت قیامت، هر زمان محققان، دانشمندان و عارفان با آن روبه‌رو شوند چیزهای جدیدی برای درک در آن می‌یابند».

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: «هنرمند خصوصیتی دارد که دیگران ندارند. آن‌ها مواجه با هر مخلوق و پدیده‌ای می‌شوند از آن درک ویژه‌ای دارند و می‌توانند بارقه‌ نورانی خود را بروز دهند اگر آن‌ها در برابر قرآن قرار گیرند بیش از پیش حس زیبایی‌شناسی خود را بارور کرده‌اند».

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «ما امروز انتظار داریم بانوان فرهیخته و تحصیل کرده ما با تخصص خود قرآن را بررسی و آن را درک کنند».

وی با اشاره به ویژگی عرفان امام خمینی (ره) گفت: «اگرچه امام فقیه، فیلسوف و سیاستمدار هم بود؛ اما جلوه‌ عرفان ایشان بیش از همه بود. ایشان از زاویه‌ دیگر به آیات و روایات نگاه می‌کرد، شاید نگاه ما یک نگاه سیاسی و اجتماعی باشد؛ اما نگاه ایشان چون غرق در نگاه خداوند بود، دیدی عرفانی به دست می‌داد».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: «در شصت سالی که با اراده و تصمیم به دنبال معارف قرآن بوده‌ام، احساس خستگی و کمبود در فضایی که با قرآن کار می‌کردم ندیده‌ام؛ چرا که طراوت و تازگی خاصی در آن وجود دارد».

در ابتدای این مراسم احمد مسجد جامعی با ابراز خرسندی از معرفی آثار هنری برگزیده بانوان در قالب کتابی نفیس گفت: «خوشبختانه ما در سال‌های پس از انقلاب شاهد گسترش حضور بانوان در فعالیت‌های هنری بوده‌ایم و نسبت حضور بانوان در این عرصه‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است».

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (ص)، ابراز امیدواری کرد که بانوان هنرمند در عرصه قرآن بتوانند در فضای بین‌الملل هم از این امکان بیش از پیش بهره ببرند.

پیش از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جوایزی به برگزیدگان این جشنواره اهدا شد.

همچنین در این مراسم با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از کتاب نفیس "تفسیر جمال" که مجموعه‌ای از آثار هنری بانوان قرآن پژوه است، رونمایی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین