کد خبر: ۷۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰

آلمانی‌ها در ایران مترو و راه آهن می‌سازند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس گروه سرمایه گذاریMRK آلمان با اشاره به مذاكرات این شركت برای اجرای قراردادهایی به ارزش 5/2 میلیارد یورو در مترو شهر اهواز و نیز خط آهن بجنورد- گرگان بر آمادگی گروه سرمایه گذاریMRK برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، محمود صلاحی در دیدار با پیتر هارتمن رئیس گروه سرمایه گذاری MRK آلمان گفت: «سیاست اصلی ما جذب سرمایه گذار خارجی است». 

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این دیدار كه روز شنبه 21 اردیبهشت ماه جاری در محل دبیرخانه حوزه مشاورت رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد ضمن بیان این مطلب افزود:« مناطق آزاد ایران مزیتی برای تمام سرمایه گذاران دنیا بوده و ما از تمام سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق دعوت می كنیم». 

صلاحی در ادامه تحریم را در دنیای امروز بی اثر و حداكثر مجازات دو طرفه دانست كه شركت های اروپایی نیز بیشتر از آن متضرر می شوند و گفت:« كشور ما با شروع اجرای اصل 44 قانون اساسی در آستانه انقلاب اقتصادی قرار گرفته و بخش خصوصی می تواند در این میان منشاء تحولات بزرگ اقتصادی باشد».
 
مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سپس ضمن پیشرو خواندن مناطق آزاد در اجرای اصل 44 قانون اساسی بر آمادگی كامل مناطق برای همكاری با شركت های آلمانی در ایجاد زیرساخت ها از جمله احداث راه آهن، بندرسازی، اسكله و ... تاكید كرد. 

پیتر هارتمن رئیس گروه سرمایه گذاریMRK آلمان نیز در این دیدار با اشاره به مزیت های بسیار زیاد ایران برای سرمایه گذاری از جمله وجود بازار 400 میلیون نفری كشورهای همسایه گفت: «ایران برای سرمایه گذاری شركت های آلمانی از موقعیت مناسبی برخوردار بوده و سرمایه گذاری در این كشور بسیار سودآور است و شركت های آلمانی برای سرمایه گذاری نباید اسیر مسائل سیاسی و نیز تصمیمات كشورهای دیگرشوند». 

هارتمن در ادامه با اشاره به مذاكرات این شركت برای اجرای قراردادهایی به ارزش 5/2 میلیارد یورو در مترو شهر اهواز و نیز خط آهن بجنورد- گرگان بر آمادگی گروه سرمایه گذاریMRK برای سرمایه گذاری در زمینه های ساختمان سازی، بندرسازی، ترانزیت، راه آهن و نفت و گاز در مناطق آزاد ایران تاكید كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین