کد خبر: ۷۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸
صفار هرندی مطرح کرد:

رفع مشکلات فرهنگی با انتخاب رییس جمهوری مکتبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت در عرصه فرهنگ را بسیار دشوار عنوان کرد و گفت: «یک مدیر فرهنگی باید بتواند با عبور از مشکلات به هدف برسد و رسالت خود را به انجام رساند».

به گزارش سرویس هنر آفتاب، محمد حسین صفار هرندی تلاش اصلی دولت نهم را در طول این دو سال و نیم احقاق حق و خدمت صادقانه دانست و گفت: «عرصه فرهنگ با مشکلاتی در گذشته روبه‌رو بود و مسئول تباهی کشور معرفی می‌شد و این کارها را بسیار سخت کرده بود. ولی بحمدالله بسیاری از این مشکلات با انتخاب یک رئیس جمهور مکتبی و پاسدار انقلاب و با نگاه محبت‌آمیز مردم و یاری‌ آنها مرتفع گردید و امروز می‌توانیم بگوییم این اعتماد به حوزه فرهنگ و هنر بازگشته و مسیر اصلی خود را طی می‌کند.» 

وی که در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سخن می‌گفت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواست تا از تجربیات مدیریت قبلی و نگاه به شرایط بتواند قم را به عنوان الگویی برای تمام ادارات کل تبدیل کند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه کار فرهنگی نیاز به زمان و خون دل خوردن دارد گفت: «کار فرهنگی بسیار پیچیده و با ظرافت است و نباید آن را با کارهای سهل مقایسه کرد. بلکه کار فرهنگی نیازمند تحمل مشکلات و صبر بسیار مدیر کل است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال گسترده مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب را نشان رشد فرهنگی جامعه و اقبال مردم به سمت کتاب دانست و گفت: «امروز آشتی با فرهنگ سالم اتفاق افتاده است و این نتیجه تلاش همه خادمان عرصه فرهنگ کشور است». 

وی قم را منشأ برکات برای جهان اسلام و ایران دانست و گفت: «امروز صدور اندیشه از قم انجام می‌شود و باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشت و با حمایت از برنامه‌های فرهنگی استان قم بتوانیم شاهد پویایی و نوآوری فرهنگی در کشور باشیم.»

صفار هرندی افزود: «با شناختی که از استاد آقا داریم مطمئنم که ایشان با پشتیبانی و همراهی مسئولین استان می‌تواند خدماتی که در دوره‌ی آقای رسایی انجام شده را ادامه و با قوت بیشتری پیگیری نماید.»

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد حجت‌الاسلام والمسلمین رسایی در مدت مدیریتشان در ارشاد قم از ایشان خواست تا همواره حامی حوزه فرهنگ بوده و در مجلس شورای اسلامی نیز پشتوانه‌ای محکم برای دولت در عرصه فرهنگ و هنر باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۲
0
0
از نگاه وزير محترم فرهنگ ظاهراْ 8 دوره گذشته ما رپيس جمهور مكتبي نداشتيم (از شهيد رجايي تا خاتمي ...)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین