کد خبر: ۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۴
آلودگیِ «آزبست» شهروندان کرمانی‌ را تهدید می‌کند

مولد سرطان، بیخ گوش کرمانیها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از مدت‌ها پیش بحث آلوده‌کنندگی کارخانه‌ تولید‌کننده‌ فرآورده‌های آزبستی چسبیده به شهر کرمان کرمان مطرح بوده است اما هیچ‌گاه افکار عمومی پاسخی قانع‌کننده در مورد میزان خطرات آلودگی ایجاد شده توسط این کارخانه که دیگر عملا به شهر کرمان چسبیده نگرفته‌است. 

گفته می‌شود که آلودگی زیان‌بار و سرطان‌زای این کارخانه تا میدان آزادی کرمان نیز ثبت شده است و تعدای از پزشکان کرمانی هم با اذعان بر خطرات آلودگی این کارخانه جسته و گریخته از شهروندان درخواست می‌کنند که به خاطر تاثیر این آلودگی بر نسوج بدن از پهن کردن لباس‌ها و خصوصا لباس زیر در محیط باز برای خشک کردن خودداری کنند. 

در این حال چندی پیش در کارگاه آموزشی اداره‌ کل محیط زیست استان کرمان برای اعضای شوراهای شهر و روستای این استان بروشوری میان شرکت‌کنندگان توزیع شد که به بخشی از سوالات افکار عمومی پاسخ می‌دهد. 

در این بروشور در مورد کارخانه‌ کرمانیت نوشته شده است: «این صنعت ماهیتا آلوده بوده و خطرات آلودگی آزبست (پنبه نسوز) بر هیچ‌کس پنهان نیست. کارخانه‌ کرمانیت به‌علت مصرف الیاف آزبستی یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی این استان می‌باشد و وجود ضایعات آزبستیاین کارخانه بر مشکلات افزوده است».
 
در همین حال مهندس دامن‌گیر مدیرکل محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگوی کوتاهی گفت:«مساله‌ آلودگی کارخانه‌ کرمانیت به صورت کشوری مطرح شده‌است و به این کارخانه مهلت داده شده که یا خط تولید خود را عوض کند و یا از تکنولوژی مدرن برای ادامه‌ی تولید خود استفاده کند». وی از اعلام مدت زمان این مهلت خودداری کرد.

ظاهرا در مورد آلايندگی صنایع، پرونده‌ها به‌راحتی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و با احتیاط در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. 

به هر حال به‌نظر می‌رسد در مورد میزان آلودگی کارخانجاتی نظیر کرمانیت بایستی به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود تا مردم نیز آگاهی لازم را در این زمینه به‌دست آوردند و درمعرض آلودگی و خطرات ناشی از آن قرار نگیرند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۰
0
0
راه جلوگيري از اين آلودگي چيست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین