کد خبر: ۷۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲

نمایش مستند دالای لاما در مجلس انگلستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مستندی درباره دالایی لاما، رهبر تبعیدی تبت در مجلس عوام و اعیان انگلستان و برای نمایندگان به نمایش در آمد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب این فیلم «نگاه خیره» نام دارد و ماجرای زندگی دالایی لاما را از زاویه‌ای نزدیک و متفاوت روایت می‌كند.

این مستند كه قرار است در ماه ژوئن در سینماها و برخی شبكه‌های تلویزیونی انگلستان به نمایش درآید، اثر موفقی است كه تا به حال چندین شبكه تلویزیونی معتبر حق پخش آن را خریداری كرده‌اند.

«نورمن بیكر»، نماینده پارلمان انگلستان كه این نمایش را ترتیب داده است، گفت: «خشنودیم كه توانستیم این فیلم مهم را در این موقعیت خطیر برای نمایندگان به نمایش بگذاریم».

«تیم اسپارك»، مدیر تلویزیون «جوینینگ دداتس» كه پخش فيلم را بر عهده دارد، از این فیلم به عنوان اثری یاد كرد كه می‌تواند زمینه‌های یك جریان مهم تاریخی را در معرض دید مخاطبانش بگذارد.

«نگاه خیره» فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی مستند لندن بود و پس از نمایش در این رویداد، حق پخش آن توسط شبكه‌های تلویزیونی مهمی مانند سی‌‌بی‌سی كانادا، ان‌آركی نروژ، تی‌وی پولسكا لهستان و... خریده شده است.

كارگردانی این فیلم بر عهده «جاشوا داگ‌دیل» بوده و او خودش فیلم را تهیه كرده و قرار است از ماه آینده در ۱۸ سینمای انگلستان به نمایش درآید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین