کد خبر: ۷۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲
در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و علوم پرشکی مطرح شد:

انتقاد دانشجویان دانشگاه شیراز از عملکرد دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی با اشاره به وقایع جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر و برخی بازداشت‌ها و احکام کمیته انضباطی برای دانشجویان و تعلیق چند انجمن اسلامی دانشجویان، فضای حاکم بر دانشگاه‌ها تحلیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، در این بیانیه با اشاره به وقایع اخیر دانشگاه شیراز، آمده است: «درحالی که دانشجویان دانشگاه شیراز بمدت ده روز به وضعیت نابسامان صنفی و رفاهی خود اعتراضات آرام گسترده ای را شکل داده و خواستار استعفای رئیس دانشگاه خود بودند، متأسفانه در آخرین روز تحصیلی سال هشتادو شش، ده تن از این دانشجویان در مجموع به هفده ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند و در آغازین روزهای سال هشتادوهفت نیز در کمال ناباوری و به جای رسیدگی به خواسته های به حق این دانشجویان، سی تن دیگر نیز به کمیته انضباطی احضار شدند.»

در قسمت دیگری از بیانیه در تحلیل اوضاع اقتصادی کشور آمده است: «دولت نهم با تأکید بر شعارهای اقتصادی در شرایطی آغاز به کار کرد که علاوه بر مورد حمایت قرار گرفتن توسط تمام ارکان نظام، کشور در بهترین شرایط اقتصادی خود در دوران پس از انقلاب به سر می برد. از طرفی افزایش درآمدهای نفتی با جهشی بی سابقه، تا حدی پیش رفت که بیش از بیست و پنج درصد کل درآمدهای نفتی کشور در طول تاریخ فروش نفت، در اختیار دولت نهم بوده است. در حالی که افزایش رشد اقتصادی کشور در این سال تنها نیم درصد بود. 10 برابر شدن افزایش نرخ تورم نسبت به افزایش رشد اقتصادی و با توجه به گزارش صندوق بین المللی پول، ایران در سال 2007 از نظر نرخ تورم در میان 180 کشور دنیا، بعد از کشورهای اریتره، گینه، میانمار و زیمبابوه، رتبه پنجم جهان را دارد.همه این هانشان از بی کفایتی و بی تدبیری دولت در پیشبرد برنامه های اقتصادی دارد . بی برنامگی ها و تصمیمات غیرکارشناسانه و احساسی دولت تا حدی بود که حتی دکتر دانش جعفری وزیر معزول اقتصاد نیز به این امر صحه گذاشته و پرده از این حقیقت تلخ برداشت».

در قسمت دیگری از این بیانیه با اشاره به ادعاهای ارضی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و قرار دادن نام مجعول خلیج‌عربی در سایت گوگل آمده است: «اقدام بی شرمانه سایت گوگل در قراردادن نام مجعول خلیج عربی در کنار خلیج فارس، اقدامی غیرقانونی و بر خلاف تمامی اسناد تاریخی و بین المللی موجود در این زمینه می باشد و به نوعی تعدی به تمامیت ارضی کشور تلقی می گردد. از طرفی عملکرد منفعلانه دولت در برخورد با مسائلی نظیر سهم خواهی کشورهای حاشیه دریای خزر و ادعای مضحک کشور امارات در مورد مالکیت جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی و حتی ادعای بی اساس دولت بی ثبات و آشفته عراق در مورد اروندرود، نه تنها مبین گستاخی و زیاده خواهی این کشورهاست، بلکه نشان از ضعف سیاست خارجی دولت نهم و عدم اقتدار لازم در جهت برخورد با هرگونه تعدی به مرزهای ایران عزیز می باشد».

در پایان این بیانیه چنین آمده است: «ضمن تأکید بر لزوم تلاش دانشجویان و فعالین دانشجویی جهت تبیین و دستیابی به استقلال و آزادی آکادمیک به عنوان مهم ترین راه برون رفت از فضای بسته حاکم که در جهت تک صدایی کردن فضای دانشگاه ها پیش می رود، شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی چونان گذشته به عهد دیرین خود تأکید داشته و اعلام می نماید که با استعانت از خداوند متعال در جهت دفاع از حقوق دانشجویان و شأن و منزلت شایسته محیط دانشگاه و نیز به حقوق اساسی ملت عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین