کد خبر: ۷۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲

آغاز رزمایش روسیه در دریای سیاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از رژه ارتش سرخ در حضور رئیس جمهور این کشور«دیمیتری مدودیف»، ارتش روسیه که در تنها پایگاه دریای سیاه خود در بندر سواستوپل اوکراین حضور دارد ،نیز به دستور جانشین فرمانده ارتش روسیه مانور مشترک ناوها و ناوچه های روسی-اوکراینی را برای 225 بار آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در این مانور دریای که نیروهای دریای روسیه و اوکراین حضور دارند قرار است تمرینات نظامی و دفاع از مرزها و  عملیات ضد تروریستی دفاع از دریا توسط نیروهای روسیه و اوکراینی تمرین شود.

قابل ذکر است که در پی تنش های چند ماه گذشته بر سر قیمت گاز و انتقال انرژی به اروپا البته كى يف نيز در جست و جوى ابزارهاى موثر براى اعمال فشار متقابل بر روسيه بود که  مهمترين اين ابزار پايگاه نيروى دريايى روسيه در بندر سواستوپل كريمه بود.

روسيه در حال  حاضر سالانه ۹۸ ميليون دلار بابت اجاره تاسيسات نظامى اين بندر به اوكراين پرداخت مى كند ولى دولت اوكراين آن را ناكافى مى داند. 

اوكراين همچنين در تلاش براى عضويت در ناتو است و در صورتى كه اين امر تحقق يابد مشكلات امنيتى زيادى از جمله تامين امنيت مرزهاى مشترک زمينى و آبى براى روسيه فراهم خواهد شد. 

محافل سياسى منطقه معتقدند منافع ملى و منطقه اى روسيه و اوكراين به حدى با يكديگر پيوند دارد كه جدا كردن آنها از يكديگر به صلاح هيچ يک از دو كشور نيست. 

پيوندهاى اقتصادى، فرهنگى، حضور ۱۵ ميليون روس دراوكراين و مسايلى كه دو ملت را به يكديگر نزديک مى كند عواملى است كه دولتمردان دو كشور را وادار مى سازد به جاى بهانه جويى از يكديگر، راهكارهاى مناسبى براى رفع مشكلات دو جانبه بيابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین