کد خبر: ۷۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۱

عرصه برای تامیلی‌ها تنگ می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بعد از آنکه بحران سیاسی در سریلانکا باعث شد تا زندگی مردم در این کشور آسیای با بحران مواجه شود در اولین گام برای برون رفت از این بحران حزب حاکم دولت توانست در انتخابات استانی در شرق این کشور به پیروزی دست یابد و یک گام دیگر برای برقراری آرامش در این کشور بر دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دولت در این انتخابات سرنوشت ساز همراه با احزاب متحد خود توانستند 35 درصد از آرا را به خود اختصاص دهند که این مهم در بخش شرقی سریلانکا بی سابقه گزارش شده است. این منطقه تا سال گذشته در اختیار ببرهای تامیل بوده است.

به گفته «پاتالی چامپی‌كا» وزير محيط زيست سريلانكا، پيروزی دولت در در شرق سريلانكا، رويای حمايت غرب از گروه ببرهای آزادی بخش جدايی طلب «تاميل» را نابود كرد. 

وی همچنین اضافه کرد: «نتيجه انتخابات اين امر را به اثبات رساند كه نه تنها سينهالی‌ها بلكه تاميلی‌ها نيز دارای جايگاهی در دولت هستند».

شایان ذکر است که ببرهای تامیل هنوز بخش هایی از سریلانکا در اختیار داشته و انتخابات و مشارکت همه گروه ها در آینده سیاسی سریلانکا بخشی از طرح رئیس جمهور این کشور برای کاهش جدایی طلبی در این کشور است.

رييس جمهوری سريلانكا با اين اقدام خود در تلاش است تا بخشی از قدرت در اين كشور را كه تحت سلطه احزاب سينهالی است، به تامیلی ها که در شرق اين كشور پناه گرفته اند، منتقل نمايد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین