کد خبر: ۷۵۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
طی دو ماه اخیر صورت گرفت:

رشد 30 درصدی مصرف گاز نیروگاهها

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مركز كنترل، هماهنگی و نظارت بر تولید گفت: «متوسط گازرسانی به نیروگاه‌ها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری 129 میلیون و 300 هزار متر مكعب در روز بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/28 درصد رشد داشته است».

به گزارش آفتاب، محمد‌علی صداقتی رئیس مركز كنترل، هماهنگی و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی (دیسپچینگ) ضمن بیان این مطلب افزود: «از مجموع 4/662 میلیون متر مكعب گاز مصرف شده در 2 ماه نخست امسال، 39 درصد به نیروگاه‌ها اختصاص پیدا كرده است». 

وی با بیان این كه به طور متوسط روزانه 5/54 میلیون متر مكعب معادل 4/16 درصد گاز طبیعی كشور به صنایع عمده داده شده است، خاطرنشان كرد:« همچنین 6/127 میلیون متر مكعب معادل 5/38 درصد به بخش خانگی، تجاری و صنایع كوچك اختصاص داده شده است». 

رئیس مركز كنترل هماهنگی و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی متوسط واردات گاز را در این مدت روزانه 7/5 میلیون متر مكعب اعلام كرد و گفت:« متوسط صادرات گاز به تركیه نیز به طور متوسط روزانه 2/14 میلیون متر مكعب بوده است». 

به گفته او مقایسه گازرسانی به نیروگاه‌ها در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 85 حدود 3/33 درصد و نسبت به سال 84 حدود 35 درصد افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین