کد خبر: ۷۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸

زمین‌لرزه ای شدیدی مرکز چین را لزراند

بزرگی این زمین لرزه 7.8 ریشتر گزارش شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زمین‌لرزه‌ای به قدرت 8/7 در مقیاس ریشتر روز دوشنبه مرکز چین را لرزاند در پی این زمین‌لرزه دو مدرسه ابتدایی به کلی ویران شد. برطبق آخرین طی گزارش‌ها بر اثر این زلزله بیش از 3000 تن جان باخته اند که بیش از 900 تن از آنان کودکند. این زمین لرزه بسیار شدید همچنین هزاران تن مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کودکان جان باخته در این زمین لرزه  بر اثر ویرانی ساختمان مدرسه و مدفون شدن در زیر آوار جان باخته‌اند. بنا به ادعای دانشمندان زلزله‌شناسی، این زمین‌لرزه از نوع سطحی و دارای قدرت تخریب بالا بوده است. 

همچنین سازمان زلزله‌نگاری ایالت متحده آمریکا گزارش می‌دهد که 2 زلزله به قدرت 6 و 4/5 در مقیاس ریشتر طی یک ساعت اخیر در همین حوزه روی داده است.

«هوجین تائو» رئیس‌جمهور چین فورا دستور کمک‌رسانی به قربانیان این حادثه را صادر کرد. به ادعای شاهدان عینی به سد سه گورگی (بر روی رودخانه یانگ‌تسه) آسیبی وارد نیامده است. بنا به گزارش خبرگزاری دولتی cctv  هیچ آسیب جدی در شهر چنگ دو، شهری با جمعیت 10 میلیون نفر واقع در 60 مایلی مرکز زلزله رخ نداده است.

این زمین‌لرزه همچنین در هنگ‌کنگ، شانگهای، تایوان، هانوی و بانکوک نیز ا حساس شده است. گفتنی است زلزله‌ای به قدرت 5/7 درجه در مقیاس ریشتر در سال 1975 در شهر تانگ‌شان واقع در شمال چین روی داد که طی آن 000/255 نفر جان خود را از دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین