کد خبر: ۷۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۷

سلیمی نمین: کلیت دانشگاه آزاد را زیر سوال نمی برم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه مناظره بین عباس سلیمی‌نمین و دکتر صادق زیباکلام درباره مباحث طرح شده در مورد عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی عصر دوشنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این مناظره صادق زیباکلام تصریح کرد: «باید از کلیت دانشگاه آزاد دفاع کرد».

سلیمی‌نمین نیز اعلام کرد که به هیچ‌عنوان قصد ندارد کلیت دانشگاه آزاد را زیر سوال ببرد بلکه تنها به دنبال حذف آنچه آن را "مفسده مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی" نامید، است.

وی گفت: « در این دانشگاه تخلفات بسیاری صورت گرفته است و بعضی از وزرا و وکلا از این دانشگاه به عناوین مختلف مدرک گرفته‌اند». 

سلیمی نمین مدعی شد: «این مدارک به کسانی داده شده که باید در خدمت ملت می‌بودند ولی به دنبال گرفتن مدرک افتاده‌اند».

صادق زیباکلام نیز در این جلسه اعلام کرد: «به هر حال در تمامی دانشگاه‌ها و ارگانها تخلف صورت می‌گیرد ولی نباید آن را به دانشگاه آزاد اسلامی مختص کرد».

در ادامه جلسه صادق زیباکلام به علت کمبود وقت، جلسه را ترک کرد و سیفی، رئیس مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی به مناظره با سلیمی‌نمین پرداخت.

سیفی در اظهاراتش، دانشگاه آزاد اسلامی را طبق اساسنامه، نهادی غیردولتی عنوان کرد و گفت: «تمامی کارهای دانشگاه آزاد اسلامی طبق روال قانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی زیرنظر نهادهای نظارتی چون سازمان بازرسی قرار دارد».

سلیمی‌نمین در مورد بحث دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد با هیات تحقیق و تفحص مجلس از آموزش عالی کشور همکاری نکرده است و حتی موانعی را بر سر راه این همکاری فراهم نموده است و بنده به عنوان یک محقق و روزنامه‌نگار وظیفه خود می‌دانم که با این مفسده مدیریتی مقابله کنم».

سیفی اظهارات سلیمی‌نمین را در طی هفته‌های اخیر سیاسی‌کاری عنوان کرد و گفت: «چرا شما از بین این همه مسائل در کشور فقط به دانشگاه آزاد گیر پرداخته اید»؟

سلیمی‌نمین نیز گفت: «بنده به هر مفسده‌ای در هر جایی رسیدگی خواهم کرد و به عنوان یک منتقد و پژوهشگر سعی در برطرف کردن آن خواهم داشت و دانشگاه آزاد به شکل دیکتاتوری است که در آن اجازه هیچ‌گونه انتقادی داده نمی‌شود و حتی آقایان انتقادات دیگر را برنمی‌تابند و وقتی من به عنوان یک نویسنده در این کشور نتوانم حرفم را بزنم پس چه کسی می‌تواند».

لازم به ذکر است که سالن هرچند لحظه یکبار توسط عده‌ای متشنج می‌شد تا روند مناظره به صورت اصولی شکل نگیرد،در این حال سلیمی‌نمین مدعی شئ که این افراد به صورت سازماندهی شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بسیج شده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین