کد خبر: ۷۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

ضبط بزرگترین محموله بیت‌کوین سرقتی در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) اعلام کرد که بیش از ۳.۶ میلیارد دلار از رمزارزها را که در جریان هک یک صرافی در سال ۲۰۱۶ به سرقت رفته بود کشف و ضبط کرده است.
ضبط بزرگترین محموله بیت‌کوین سرقتی در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

ماموران این وزارتخانه همچنین در بخشی از عملیات خود یک زوج نیویورکی را که متهم به پولشویی در عرصه رمزارزها هستند بازداشت کردند. به گفته مقامات، ایلیا لیختنشتاین ۳۴ ساله و همسرش هدر مورگان ۳۱ ساله دستگیر شده‌اند و باید در برابر دادگاه فدرال حاضر شوند.

مسئولان قضایی این زوج را متهم می‌کنند که پس از نفوذ هکری به صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) در سال ۲۰۱۶، تعداد ۱۱۹ هزار و ۷۵۴ بیت‌کوین را از طریق دو هزار تراکنش ربوده‌اند. دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این تراکنش‌ها بیت‌کوین‌های سرقتی را به کیف پول آقای لیختن‌اشتاین ارسال کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید در مجموع توانسته‌اند ۹۴ هزار بیتکوین را که در زمان توقیف حدود ۳.۶ میلیارد دلار ارزش داشتند ضبط کنند. در مجموع در حال حاضر کل بیت‌کوین دزدیده شده ارزشی تقریبا معادل ۴.۵ میلیارد دلار دارد.

کنت پولیت جونیور، دستیار دادستان کل، در بیانیه‌ای گفت: «امروز اجرای قانون فدرال یک بار دیگر نشان می‌دهد که ما می‌توانیم رد پول را از طریق زنجیره بلوکی دنبال کنیم و اجازه نخواهیم داد که ارزهای دیجیتال به پناهگاهی امن برای پولشویی یا منطقه‌ای بی‌قانون در سیستم مالی ما تبدیل شوند.»

این زوج برای جرائمی همچون ارتکاب پولشویی که حداکثر مجازاتی معادل ۲۰ سال زندان دارد و همچنین کلاهبرداری در خاک ایالات متحده که حداکثر ۵ سال زندان را در پی دارد، تفهیم اتهام شده‌اند.

پلتفرم‌های رمزارزها در ماه‌های اخیر با مواردی از هک و کلاهبرداری مواجه شده‌اند. بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره بلوکی «چین‌آنالایزز» (Chainalysis)، کلاهبرداران در سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۲۱ حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده‌اند.

به تازگی و در اوایل ماه جاری پلتفرم «ورم‌هل» (Wormhole)، یکی از محبوب‌ترین پل‌های ارتباطی که زنجیره‌های بلوک اتریوم و سولانا را به هم متصل می‌کند، هک شد و حدود ۳۲۰ میلیون دلار را از دست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین