کد خبر: ۷۵۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۲۸

«روانشناسی و تغییرات اجتماعی» با ترجمه سعید مدنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «روانشناسی و تغییرات اجتماعی» اثر «استوارت پیرز و جفری تراورز» که با ترجمه سعید مدنی و مقدمه دکتر پرویز پیران از سوی انتشارات دانژه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب،‌ سعید مدنی، مترجم این کتاب در سخن خود با مخاطب با توجه به شتابناکی فرآیند تغییرات اجتماعی در جامعه ایرانی، تحلیل روند بسیاری از وقایع سال‌های اخیر کشورمان را جز از طریق شناخت عمیق تغییرات اجتماعی ممکن نمی‌داند و معتقد است تحلیل‌هایی مبتنی بر نظریه‌هایی همچون «شکاف اجتماعی» و «تضاد اجتماعی» تنها در پرتو ارزیابی روشن از تغییرات اجتماعی قادر به توضیح فرآیند رویدادها و حوادث اجتماعی می‌باشند.

این کتاب در پنج فصل تحت عناوین «کلیات»، «روان‌شناسی و تغییرات در افراد»، «روان شناسی و تغییر در گروه»، «روان‌شناسی و تغییر در موسسات» و «اجتماعی شدن و تغییرات در جامعه» مطالب خود را عرضه می‌کند.

نویسندگان کتاب در فصل چهارم کتاب که به مساله روان‌شناسی و تغییر در موسسات می‌پردازند و با نمونه آوردن از موسسات بسته‌ای چون «زندان» و «بیمارستان روانی» به طرح این سوال پرداخته‌اند که موسسات بسته‌ای این چنینی چگونه می‌تواند به مثابه عامل تغییرات در انسان ها و تبعا اجتماع انسانی عمل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین