کد خبر: ۷۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۸
مصباحی مقدم:

مجلس و دولت اصولگرا باهم سایش دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه سخنرانی حجة‌السلام و المسلمین مصباحی ‌مقدم نماینده مجلس هفتمدرذباره سندچشم انداز بیست ساله کشور دردانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی به دعوت بسیج دانشجویی عصر امروز(سه شنبه) برگزارشد.

در این جلسه حجة‌السلام و المسلمین مصباح‌مقدم نماینده مجلس هفتم به سوابق علمی خود اشاره کرد و به بحث در مورد سند چشم‌انداز بیست‌ساله پرداخت و گفت: «در مورد آرمانهای سند چشم‌انداز آرمان داریم تا آرمان که بعضی دست‌یافتنی و بعضی دست‌نیافتنی هستند و اگر ظرفیت‌های کشور درست به کار رود ما نسبت به سطح  بالاتری از آنچه در سند چشم‌انداز آمده است دست پیدا می‌کنیم. ما اکنون دارای جایگاه اول علمی در منطقه هستیم در حالی که رسیدن به سطح اول منطقه از نظر ابعاد مادی بسیار آسان‌تر است».

وی ادامه داد: «ما دستیابی به رفاه بیشتر را مطلوب می‌دانیم در حالی که فقط توجه به وجوه مادی کافی نیست و باید به وجوه روحی و ملکوتی انسانها نیز توجه داشت. نزدیکترین واژه‌ای که در قرآن به توسعه داریم واژه عمران است و انسان ماموریتش در زمین عمران می‌باشد و شکوه مادی باید با عواطف انسانی همراه باشد. شاخصهای عاطفی و بحث محوریت خانواده باید حفظ شود».

مصباحی‌مقدم با اشاره به تزریق نقدینگی به سیستم اقتصادی کشور تجربه کشور نروژ را در این زمینه مثال زد و گفت: «آنها دلارهای نفتی را خارج از سیستم خود سرمایه‌گذاری کردند و رفاه را برای مردم خود ایجاد کردند و ما نیز باید همین کار را می‌کردیم و از تزریق نقدینگی به سیستم اقتصاد کشور جلوگیری می‌کردیم تا این اندازه تورم نداشته باشیم».

وی با اشاره به تصویب برنامه پنج‌ساله چهارم در مجلس ششم گفت: «به نظرم قبل از اعلام سند چشم‌انداز بیست‌ساله توسط مقام معظم رهبری برنامه پنج‌ساله چهارم تدوین شده بود و نسبت به این موضوع من تردیدهای جدی دارم که موافق سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور باشد».

در ادامه جلسه مصباحی‌مقدم به سوالات دانشجویان در زمینه مسائل توسعه پاسخ داد.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی در مورد هرم نیازهای انسانی ،گفت: «ما اساساً به طبقه‌بندی این نیازها در این هرم انتقاد داریم چون به نیازهای معنوی انسان که نیازهای اصلی است توجهی نشده است».

مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی در مورد علت مشکلات اقتصادی با توجه به یکدست شدن مجلس و دولت،گفت: «به هر حال امروز می‌گویند مجلس و دولت اصولگرا یکدست هستند در حالیکه این دو گرچه دارای یک تفکر هستند ولی در عین حال باهم سایش دارند و می‌بینید که رئیس‌جمهور بودجه‌ای به مجلس می‌دهد و مجلس حجم آن را کم می‌کند و رئیس‌جمهور در سفرهای استانی خود سعی داشت با ایجاد فشار به مجلس بودجه حجیمی با نقدینگی بالا تصویب کند ولی ما این کار را انجام ندادیم». 

وی در پاسخ به سوالی در مورد همگرایی کشور با روند جهانی شدن و جهانی‌سازی و ارتباطات حاکم بر روابط بین‌الملل، گفت: «جهان امروز شامل چند سیستم است و فقط سیستم آمریکایی در آن حکومت نمی‌کند بلکه اختلافات چین و روسیه و عدم همراهی اروپا با سیاست‌های آمریکا وجود این چند سیستم را اثبات می‌کند»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین