کد خبر: ۷۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۹

محمود احمدی نژاد: برای مشکلات جهان راه حل دارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی نژاد در مورد راه حل‌های پیرامون پرونده هسته‌ایی ایران گفت: «اما فکر می‌کنیم که امروز دیگر بحث هسته‌ای راهگشا نیست بلکه فکر می‌کنیم که مسایل جهانی از جمله خلع سلاح جهانی، امنیت جهانی اقتصاد جهانی، بحران فرهنگ در جهان، بحران مناسبات سیاسی در جهان، بحران اشغالگری، بحران تجاوز، بحران قاچاق مواد مخدر، بحران تروریسم باید یک جا مورد بحث و بررسی قرار گیرد».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره همکاری ایران با آژانس هسته ایی یاد آور شد: «ما همکاری هم می‌کنیم و آماده همکاری هم هستیم. اولین بار در سازمان ملل پیشنهاد دادم کنسرسیومی تشکیل داده شود. اما یکی دو تا از این قدرتها خیال می‌کرند با قلدری و زورگویی و پر رویی می توانند ملت ایران را منفعل کنند اما دیدیم که نتوانستند.

 همان حقوقی که در اساسنامه آژانس به صراحت از آن اسم برده شده. مواد یک تا شش به صراحت حقوق ملت‌ها را بیان کرده و وظیفه کشورها را در کمک به ملت‌ها بیان کردن و محدودیت سازمان‌های بین‌المللی را برای جلوگیری از دستیابی ملت به حقوق خود به صراحت اعلام کرده است. ما همان حقوق را می‌خواهیم و چیزی اضافه بر آن نمی‌خواهیم». 

احمدی نژاد تصریح کرد: «اگر کسانی دلسوز بشریت هستند باید بیایند تا روی این مسایل گفت و گو کنیم و ما راه حل برای این مسایل داریم». 

احمدی‌نژاد افزود: «صریحا اعلام می‌کنم که برخی از قدرتهای بزرگ که مدعی حکومت در جهان هستند، هیچ راه حلی برای چالش‌های اصلی امروز جهان ندارند، اما ملت ایران راه حل دارد، راه حل انسانی و عادلانه که به نفع همه باشد یعنی همه ملت‌ها از حقوق یکسان بهره ببرند و عادلانه استفاده کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین