کد خبر: ۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگوی اختصاصی با افتاب مطرح کرد:

با معیارها کاندیدای ریاست جمهوری را معرفی می کنیم

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: «برای کاندیدای ریاست جمهوری آینده در قالب یک ائتلاف از گروه‌های عمل می کنیم که براساس معیارهایی که داریم فرد مورد نظرمان را معرفی خواهیم کرد».

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به پرسش مبنی بر پایان کار جبهه متحد اصولگرایان گفت: «هنوز بحث قطعی و مسلمی درباره پایان کار جبهه متحد اصولگرایان مطرح نشده است و البته جبهه متحد اصولگرایان فقط برای انتخابات اخیر از سه ضلع جبهه پیروان خط امام و رهبری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و رایحه خوش خدمت تشکیل شد و الان هر کدام از این سه ضلع هویت خودتان را دارند و جبهه متحد اصولگرایان قرار نیست به تشکل یک حزب در بیاید و فقط رایحه خوش خدمت قرار است حزب شود».

نماینده مجلس هفتم، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان هر بار با تابلوی جدیدی وارد انتخابات می‌شوند، گفت: «این اسامی و عناوین معمولا برای ایجاد یک فضای نو در انتخابات است و تجربه هم نشان داده است که مردم این تنوع را می‌پسندند. نکته دیگر پیدایش این عناوین در ائتلاف‌های مختلف است. زمانی شورای هماهنگی نیروهای خط امام و رهبری مطرح بود که چندین حزب و جمعیت را شامل می‌شد و الان هم همان شورای هماهنگی وجود دارد منتهی اسم آنرا جبهه پیروان خط امام و رهبری گذاشته‌اند».

وی اضافه کرد: «شورای هماهنگی پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ملجس پنجم و ششم از سوی اصولگرایان وارد صحنه شدند و بعدا این ائتلاف محکم‌تر شد و الان در قالب جبهه متحد اصولگرایان وارد انتخابات شدند و شورای هماهنگی پیروان خط امام و رهبری در مجموعه جبهه متحد اصولگرایان به عنوان یکی از سه ضلع مهم تلقی می‌شود».

مصباحی مقدم ادامه داد: «اگر زمانی تابلوی آبادگران توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری بلند شد، نشان دهنده رویکرد و پیام جدید برای حل مشکلات مردم بود و گرنه جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل دهنده آبادگران بود که در انتخابات شورای شهر دوم و مجلس هفتم فعال بودند و در انتخابات ریاست جمهوری نهم دیگر این تابلو بالا نرفت.

در انتخابات مجلس هشتم که جبهه متحد اصولگرایان تشکیل شد و ائتلاف جدیدی بود که یکی از اضلاع آن جبهه پیروان خط امام و رهبری است و مقتضای آن داشتن عنوان جدید بود.

مردم در طول دوران انقلاب اسلامی و انتخابات گذشته، شعارهایی را که از سوی این مجموعه شنیده‌اند با آن احساس همدلی کرده‌اند و این شعراها تغییر نکرده بلکه فقط عناوین ائتلاف‌های انتخاباتی متفاوت بوده است».

وی ادامه داد: «تلقی مردم این است که اصولگرایان تحت هر عنوان وارد معرکه انتخابات شوند، درصدد احیای آرمان‌های انقلاب هستند و این با روح و ارگانیزم توده مردم متدین ما سازگار است. چون همه این تشکل‌ها را در قالب اصولگرایان می‌شناسند و نسبت به این مجموعه‌ها ارزیابی خواهند داشت مثل مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا که به پای جریان اصولگرایان نوشته می‌شود و مردم برای این امور تفکیکی ندارند».

مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر بحث‌های مطرح شده در مورد ریاست مجلس و مذاکرات لاریجانی و احمدی‌نژاد در این باره گفت: «این مسایل بیشتر حدس‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و چندان مورد اعتنا نیست و نه آقای حداد عادل کاندیدای ریاست جمهوری است و نه انتخاب بین لاریجانی و حداد عادل به معنای ایجاد شکاف در اصولگرایان است. دو نفر از مجموعه اصولگرایان برای ریاست مجلس آینده کاندیدا هستند و انتخاب هر کدام از آن‌ها برای این مقام نیز به عهده نمایندگان است تا با بررسی خصوصیات و ویژگی‌های هر کدام به تصمیم نهایی برسند».

نماینده منتخب مجلس هشتم افزود: «بحث هماهنگی بین لاریجانی و احمدی‌نژاد برای ریاست مجلس، چیزی جز بافته رسانه‌ها نیست».

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در باره احتمال معرفی کاندیدای ریاست جمهور ی از سوی اصولگرایانی که در قالب جبهه متحد نیست و افراد اصولگرای دیگری که احتمالا با احمدی‌نژاد به رقابت خواهند پرداخت، گفت: «اظهارنظر در مورد انتخابات ریاست جمهوری زود است و علی‌القاعده باید مجموعه گروه‌های اصولگرا در زمانی مناسب وارد ائتلاف جدید برای برگزاری مقدمات انتخابات ریاست جمهوری شوند و حتما اگر چنین ائتلافی تشکیل شود به فکر استفاده از معیارهایی برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری هستند و براساس آن معیارها کاندیدای ریاست جمهوری را معرفی خواهند کرد».

وی در پایان افزود: «تجربه انتخابات مجلس هشتم به قدر کافی مجموعه گروه‌های اصولگرا را به این نتیجه رسانده است که هرگز اقدام پراکنده نکنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین