کد خبر: ۷۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
علی تاجرنیا:‌

اقلیت مجلس هشتم نظاره‌گر مناقشات درونی اصولگرایان باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی تاجرنیا،‌ عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی درباره ترکیب هیات رییسه مجلس هشتم و تفاوت‌های احتمالی آن با مجلس هفتم گفت: «جریان اصولگرا در مجموعه خود گرفتار نوعی انحصارطلبی جدی است و بعید می‌دانم که این جریان به مجموعه اقلیت مجلس هشتم اجازه ورود به هیات رییسه را بدهد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: «به نظر نمی‌رسد روش‌ هیات رییسه مجلس هشتم در برخورد با جریان اقلیت و مستقل تفاوت عمده‌ای با مجلس هفتم در این زمینه داشته باشد و بدون تردید نوع رفتار اصولگرایان مجلس هشتم با فراکسیون اقلیت همان رفتاری خواهد بود که شیوه معهود جریان اصولگراست». 

تاجرنیا افزود: «جریان اصولگرا هر زمان که تریبونی یافته از آن برای مطرح شدن بیشتر خود استفاده کرده و امکان مطرح شدن دیگران را از آن تریبون به کسی نداده است».

وی اضافه کرد: «سوابق همه کسانی‌که برای کرسی ریاست مجلس هشتم تاکنون مطرح شده‌اند،نشان می‌دهد که هیچ‌یک قایل به حقوق اقلیت نیستند».

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان در ادامه با اشاره به انتقاداتی که به هیات رییسه مجلس هفتم در نوع تعامل با دولت نهم وارد می‌شد، اظهار داشت: «با توجه به اینکه شرایط سیاسی کمی متفاوت شده، ممکن است هیات رییسه مجلس هشتم انتقادات بیشتری به دولت وارد سازد و نوع تعاملات با دولت نهم تاحدودی تفاوت یابد».

تاجرنیا درباره راهکارهای پیش‌روی اقلیت مجلس هشتم برای افزایش تاثیرگذاری خود در تصمیمات مجلس گفت: «مناقشات داخلی جریان اصولگرا می‌تواند محمل خوبی برای اقلیت مجلس هشتم باشد و قدرت مانوری را برای جریان اقلیت مجلس هشتم فراهم کند».

وی اضافه کرد: «در این فضا، جریان اقلیت مجلس هشتم باید با حفظ خطوط اصلی خود حرکت کرده و بیشتر نظاره‌گر دعواها و مناقشات درونی اصولگرایان باشد».

تاجرنیا افزود: «اقلیت مجلس هشتم تلاش کند ضمن دوری از مناقشات درونی اصولگرایان، بیش از پیش نقش بالانسر را در تصمیم‌گیری‌های مجلس هشتم ایفا کند».

وی تاکید کرد: «اقلیت مجلس هشتم باید به این نکته توجه داشته باشد که مناقشات درونی اصولگرایان ناشی از دعوا و جنگ قدرت است و دلیلی بر وجود اراده‌ای در این اردوگاه برای توجه به حقوق اقلیت و منافع ملی کشور نیست».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ادامه داد: «شاهد و مثال اصلی این نکته، آن است که حدادعادل در بیشتر عمر دولت نهم و مجلس هفتم، همراهی کاملی با رییس‌جمهور داشته و تنها ظرف چند هفته گذشته و با توجه به فضایی که از آن بوی ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم استشمام می‌شد، نگاه و موضع خود را در قبال دولت نهم تغییر داد و شاهد نامه‌نگاری‌هایی میان رییس مجلس هفتم و رییس‌جمهور بودیم».

وی اضافه کرد: «اینها در حالی است که لاریجانی به عنوان منتقد سیاست‌های دولت نهم، از شورای عالی امنیت ملی بیرون آمد و در انتخابات مجلس هشتم نیز از تهران به قم رفت اما زمانی که بحث ریاست مجلس مطرح شد، نگاه انتقادی وی به حمایت‌‌های تلویحی از دولت تبدیل شد».

تاجرنیا در ادامه با اشاره به برخی دیدگاه‌ها مبنی بر ضرورت نزدیک شدن اقلیت مجلس هشتم به علی لاریجانی برای افزایش میزان تاثیرگذاری گفت: «این تفکر و نگاه بی‌تردید یک اشتباه بزرگ است چرا که شکی نیست که لاریجانی در جایگاه ریاست مجلس هشتم همان راهی را خواهد پیمود که حدادعادل در ریاست مجلس هفتم پیمود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین