کد خبر: ۷۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
در آخرین جلسه فراكسیون اقلیت مجلس هفتم اظهار شد:

تابش: اقلیت دوره هشتم مجلس از توانایی قابل ملاحظه ای برخوردار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فراكسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم بعدازظهر روز سه شنبه آخرین جلسه خود را برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این نشست محمدرضا تابش رئیس فراكسیون از نمایندگان عضو بواسطه نقش فعال و تأثیرگذارشان در پیگیری مطالبات، خواسته‌ها و منافع ملت سپاسگزاری كرد.

رئیس فراكسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف نسبت به آنچه آن را محروم شدن ملت از حضور تعدادی از نمایندگان كارآمد و شجاع در مجلس شورای اسلامی می‌خواند گفت:« فراكسیون اقلیت مجلس هشتم انتظار دارد تا از این سرمایه معنوی و تجربه گرانسنگ به عنوان پشتوانه تصمیم گیری ها و حركت رو به جلوی خود بهره گیری نماید».

وی اضافه كرد:« اقلیت محجوب مجلس هفتم در فضایی شكل گرفت كه اكثریت قایل به تشكیل گروهی هرچند كوچك و مخالف با سلیقه های خود نبود، اما با بردباری، نقد دلسوزانه و انضباط سازمانی توانستیم تأثیرات قابل ملاحظه ای بر روند تصمیم گیری مجلس داشته باشیم».

تابش افزود: «اقلیت مجلس هفتم در شرایطی كه اصلاح طلبان تمامی مناصب مدیریتی و تصمیم گیری ها را از دست داده بودند، تشكیل شد و نمایندگان آن توانستند در شرایط سنگین آن روز خواسته‌های اكثریت ملت را در حد توان نمایندگی نمایند».

رئیس فراكسیون اقلیت مجلس هماهنگی، انسجام، نظم و هدفمندی را از جمله ویژگی های فراكسیون اقلیت دانست و تصریح كرد:« ما با اقلیتی كه تنها 15 درصد از مجلس را تشكیل می داد، بارها با نطق ها، تذكرات، سوالات و درصحن علنی در قالب موافقت ها و مخالفت ها در بررسی طرح ها و لوایح سیاست‌های غلط اجرایی را به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار دادیم، اما توان تأثیرگذاری ما درحد همین 15 درصد بود».

تابش همچنین ابراز عقیده كرد: «متاسفانه با اعمال سیاست‌هایی كه به حذف چهره های شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی منجر شد، امكان تشكیل اكثریتی قوی از اصلاح طلبان سلب شد، اما امیدواریم با اقلیت قوی كه در مجلس هشتم تشكیل می شود حركت شتابان سیاست‌های بحران‌زای كنونی كندتر شود».

وی درخصوص ویژگی های اقلیت مجلس هشتم گفت:« به رغم اتخاذ سیاست‌های مشخص و طراحی شده، اقلیت دوره هشتم مجلس هم از لحاظ عده و هم از لحاظ پتانسیل بالقوه از توانایی قابل ملاحظه ای برخوردار است واین وضعیت پشتوانه ارزشمندی برای فراكسیون است تا مطالبات و خواسته های مردم را به درستی نمایندگی و فعالانه پیگیری نماید».

در این نشست هر یك از اعضای فراكسیون به تشریح وضعیت شكل گیری فراكسیون، نقش نمایندگان و نتایج بدست آمده از تلاش های جمعی پرداختند.

در ادامه مقرر شد تا جلسات دوره ای فراكسیون اقلیت مجلس هفتم با فراكسیون اقلیت مجلس هشتم بطور منظم برگزار گردد.

نمایندگان فرا كسیون همچنین موضوع استیضاح وزیر بازرگانی را مورد بررسی قرار دادند و پس از استماع نظر موافقان و مخالفان استیضاح، تصمیم گیری در این خصوص را به دفاعیه وزیر موكول كردند.

نمایندگان همچنین از تصمیم دولت در انحلال هیأت امنای صندوق ذخیره ارزی ابراز تأسف كردند و نسبت به برداشت بدون ضابطه از این صندوق بعنوان پشتوانه و سرمایه ملی كشور هشدار دادند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین