کد خبر: ۷۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵

خوش‌چهره: این‌گونه سخن گفتن شاید برای عوام خوب باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خوش‌چهره گفت: «اینکه صرفاً گفته شود وضعیت نسبت به قبل بهتر شده‌است صحیح نیست و اگر معیار و شاخص‌ نباشد این گفته کلی‌گویی است. و اگر ما می‌گوییم وضع معیشتی مردم بهتر شده باید با استدلال و ارائه شاخص‌ها آن‌را اثبات کنیم».

محمد ‌خوش‌چهره نماینده تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در مورد سخنان رئیس‌جمهور درباره معیشت مطلوب مردم گفت: «قطعاً‌ اظهاراتی را مقامات رسمی می‌کنند یا مبتنی بر نوع تقاضایی است که آنها از آمارها دارند و می‌خواهند آمارهای خوش‌بینانه دهند یا در عین‌حال با نوع پردازش‌هایی که می‌شود اطلاعات از واقعیت‌های جامعه فاصله می‌گیرد».

وی افزود: «برجسته‌ترین هدف برای یک دولت این است که سطح رفاه مردم را ارتقا دهد تا آسایش و آرامش مردم بیشتر شود».

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: «یکی از برجسته‌ترین شاخص‌ها در توزیع درآمد، ضریب جینی است که نوع توزیع درآمد در جامعه را نشان می‌دهد».

وی ادامه داد: «بسیاری از آمارهای موسسات تحقیقاتی و رسمی راجع به خط فقر و توزیع درآمد نشان می‌دهد که شکاف درآمدی علارغم تمامی تلاش‌ها گسترش یافته‌است. متعاقباً فشاری که روی سبد هزینه خانوار کم‌درآمد و میانی آمده‌است مثل افزایش 100 درصدی مسکن و اجاره آن، تورم بالای 30 درصدی در اقلام غذایی نشان‌دهنده فشار هزینه‌ای است که حتی برخی تزریق‌های نقدینگی نیز نتوانست بهبودی در این وضعیت ایجاد کند».

خوش‌چهره تصریح کرد: «شاخص‌های موجود مبین این است که سطح زندگی از لحاظ ارتقا در بهترین وضعیت می‌تواند حفظ وضع موجود باشد».

وی افزود: «اینکه صرفاً گفته شود وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است صحیح نیست و اگر معیار و شاخص‌ نباشد این گفته کلی‌گویی است. و اگر ما می‌گوییم وضع معیشتی مردم بهتر شده باید با استدلال و ارائه شاخص‌ها آن‌را اثبات کنیم».

خوش‌چهره خاطرنشان کرد: «اکنون شاخص‌های ما نشان می‌دهد که توزیع درآمد مبین بالا رفتن ضریب جینی است که مفهوم نابرابری در جامعه را نشان می‌دهد».

وی اضافه کرد: «اکنون پدیده‌ای به نام شاغلین فقیر روبه گسترش است و مفهوم آن کسانی هستند که با 8 ساعت کار نمی‌توانند خودشان را اداره کنند و به سمت اضافه‌کاری و شغل دوم می‌روند اکنون این پدیده در جامعه ما رو به گسترش است این هم دلیلی است که افزایش شاغلین فقیر نشان می‌دهد که ارتقای رفاهی در جامعه وجود ندارد».

نماینده تهران در پایان گفت: «رسانه‌ها باید از احمدی‌نژاد استناداتش را درباره بهبود سطح زندگی مردم بخواهند. اگر ما شاخصی نگوییم هر فردی خودش را قهرمان نشان می‌دهد. این امر شاید برای عوام خوب باشد اما بالاخره برای کارشناسان قطعاً صرف اظهارنظر کافی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۶
0
0
سخنان آقاي خوش چهره مورد تاييد است و آقاي احمدي نژاد عين بي عدالتي است
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۶
0
0
با اين عملكرد مستبدانه و ناآگاهانه دولت در زمينه هاي مختلف بايد در عملكرد احمدي نژاد حتي در جايگاه قبلي يعني شهرداري تهران نيز شك كرد...
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۸
0
0
از آقاي احمدي نژاد بايد پرسيد نان سنگك دونه اي 200 تومن-شير ليواني 350 تومن-گوشت كيلويي 8000 تومن- برنج كيلويي 3500 تومن كرايه يه قدمي با تاكسي 250 تومن و مهمتر از همه اجاره يه خونه 60 متري در وسط شهر 7000000 پيش ماهي 430 هزار تومن واقعا نشون دهنده رفاه اجتماعي وآسايش مردمه واقعا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین