کد خبر: ۷۵۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲

دیدار سردفتران و دفترداران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با رییس و اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفترداران بر ضرورت مکانیزه‌کردن دفاتر ثبت اسناد و املاک و به روز رساندن اسناد سال‌های گذشته در سیستم رایانه‌ای تاکید کرد.

وی گفت: «این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و کاهش مدت زمان رسیدگی مراجعان، به سرعت بخشیدن به کار، صحت انجام امور و تسریع در بهبود روش‌ها به ویژه در دفاتر اسناد و املاک استان‌ها و شهرستان‌ها که با مشکلات بیشتری روبرو هستند، منجر خواهد شد».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «کانون سردفتران باید با حمایت از دفترداران به عنوان امانت‌دار اسناد مردم در به روز کردن اطلاعات و بایگانی رایانه‌ای اسناد سال‌های گذشته به آنها کمک کند تا امکان آسیب رسیدن به این اسناد را به حداقل برساند».

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر پی‌گیری عضویت ایران در اتحادیه جهانی سردفتران، ایجاد مدیریتی واحد و متمرکز و منطبق با استانداردهای جهانی را به منظور حفظ و نگهداری اسناد و مدارک مردم ضروری دانست.

در ابتدای این دیدار محمدرضا دشتی اردکانی رییس هیات مدیره کانون سردفتران و تنی چند از اعضا هیات مدیره گزارشی از فعالیت‌های این کانون به ویژه مشکلات سردفتران و در زمینه مالیات‌های وضع شده، رایانه‌ای‌کردن، حفظ اسناد و املاک و عضویت این کانون در اتحادیه جهانی سردفتران را بیان کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین