کد خبر: ۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۴
مظاهری:

ایران‌چک 100 هزارتومانی بانک مرکزی در راه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس‌كل بانك مركزی اعلام كرد كه چهار میلیون برگ ایران چك 50 هزار تومانی در اختیار داریم که یک میلیون برگ از آن امروز در اختیار بانك‌ها قرار می‌‌گیرد.

به گزارش ایسنا، طهماسب مظاهری در مراسم رونمایی از ایران‌چك‌های جدید 50 هزار تومانی با بیان اینكه مردم ایران برای كارهای مبادله‌ای و تجاریشان نیاز به ابزارهای الكترونیكی جدید دارند گفت: هدف ما این است كه روز به روز وضعیت بانكداری الكترونیك را در كشورمان ارتقاء دهیم و سعی كنیم از اسكناس یا پول كاغذی كمتر استفاده كنیم.

وی با اشاره به مشکل قدرت خلق پول ایران چک‌ها در گذشته تصریح کرد: بر این اساس به خاطر اینكه مردم از این ابزار محروم نشوند و همچنین نقدینگی و تورم بیشتر به وجود نیاید تصمیم‌گرفتیم كه ایران چك در غیاب اسكناس درشت‌تر توسط بانك مركزی منتشر شود و بانك‌ها معادل ریالی‌شان را در بانك مركزی مسدود كنند كه افزایش نقدینگی و آثار تورمی زیادی را به دنبال نداشته باشند.

رییس كل بانك مركزی به مزایای ایجاد طرح یكسان ایران‌چك‌های جدید اشاره كرد و گفت: با ایجاد طرح یكسان ضریب امنیتی بیشتری حاصل می‌شود و مردم دغدغه‌ و نگرانی كمتری از جعلی بودن ایران‌چك‌ها خواهند داشت.

مظاهری همچنین از صدور ایران چك‌های 100 هزار تومانی در روزهای آینده خبر داد.

به گفته‌ وی طرح ایران چك‌های 50 هزار تومانی بارگاه امام رضا و تمثال فردوسی و ایران‌ چك‌های 100 هزار تومانی با طرح تخت جمشید طراحی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا رونمایی از این ایران چك‌ها از بانك توسعه صادرات ایران شروع شده است گفت: بانك توسعه صادرات یكی از بانك‌هایی است كه بدهی به بانك مركزی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۶
0
0
بسيار خوشحالم كه بالاخره در دولت نهم تصوير تخت جمشيد كه مايه افتخار ايران و ايراني است بر روي ايران چك رسمي حك مي شود .
اين يك كار ارزش تقدير دارد ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین