کد خبر: ۷۵۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹

تلاش وزارت نفت برای حفظ شل در ایران

تکذیب کاهش تولید از سوی وزیر
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اقتصاد و صنعت: بر اساس گزارش‌ها شرکت نفتی «رویال داچ شل» پس از اعمال فشار از سوی آمریکا درباره پرونده هسته‌ای ایران از پروژه گاز پارس جنوبی کناره‌گیری کرده است.

اخیرا سخنگوی این شرکت اعلام کرده بود که رویال داچ شل از مرحله 13 سرمایه‌گذاری در میدان نفتی پارس جنوبی جدا شده است.

در این ارتباط موج به نقل از غلامحسین نوذری، وزیر نفت گزارش داد که مذاكرات برای رفتن شل از فاز 13 پارس جنوبی هنوز قطعی نشده و پیشنهاد وزارت نفت این بود كه آنها در فازهای دیگر پارس جنوبی نیز فعالیت كنند زیرا فاز 13 در نقطه مرزی قرار گرفته است. 

وی همچنین درباره اخبار مربوط به کاهش تولید نفت خام تصریح کرده است: در حال حاضر جلسات هفتگی و روزانه برای نحوه عرضه نفت خام كشور به بازار به میزان صادرات متناسب با تولید و نیازهای بازارهای جهانی تنظیم شود.

وزیر نفت ادامه داد: بررسی میزان تولید و عرضه با توجه به شرایط بازار های بین المللی انجام می‌گیرد و در حال حاضر ایران بحث كاهش تولید نفت خام خود را ندارد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب اخبار مربوط به کاهش تولید نفت ایران امروز چهارشنبه تاثیر خود را بر قیمت‌های جهانی نفت خام گذاشت و آن را تا مرز 127 دلار در هر بشکه بالا برد. 

نوذری با تصویب كاهش تولید یا صادرات نفت خام كشور تصریح كرد: در فصل بهار به طور معمولی پالایشگاه‌ها به مرحله تعمیرات اساسی خود را در دنیا پشت سر می‌گذارند كه این منجر به كاهش تقاضای نفت خام دربازار می‌شود.

او متوسط تولید روزانه نفت خام كشور را حدود 4 میلیون و 170 هزار بشكه در روز اعلام كرد و افزود: هم اكنون روزانه بین 4/2 میلیون بشكه و 5/2 میلیون بشكه نفت از كشور صادر می‌شود. 

نوذری با اشاره به حضور شركت‌های خارجی در مناقصه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: در حال حاضر در حال تهیه اسناد مناقصه به شركت های داخلی و خارجی هستیم.

به گفته وی همچنین مذاكراتی با یك گروه تركیه ای در فازهای 22 و 24 پارس جنوبی نیز در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین