کد خبر: ۷۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۵
در کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مطرح شد

هشدار فدایی درباره رشد قدرت‌طلبی میان اصول‌گرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین فدایی گفت: «امیدوارم فعالیت سیاسی تنها ابزاری برای انجام تکلیف الهی باشد و خودش به عنوان هدف تلقی نشود».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در چهارمین کنگره سراسری این حزب، با اشاره به حضور اغلب اعضای این تشکل در جبهه‌های جنگ تحمیلی، گفت: «ما در همان مسیر جبهه و جنگ به وظیفه الهی خود عمل می‌کنیم و همواره درصدد گسترش فرهنگ ایثار و جانبازی و ارزش‌های قرآنی هستیم».

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به نقش بی‌بدیل و اهمیت ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و نقش حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «چه کسی می‌تواند منکر نقش مهم امام خمینی(ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و استقرار نظام و دعوت از مسلمین جهان شود».

وی با اشاره به استمرارحرکت انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری گفت: «هرگاه مقام معظم رهبری تفکر منحرفی را می‌بینند که ارزش‌های انقلاب را کمرنگ می کند با رهنمودهای خود از این انحراف جلوگیری می‌کند».

همچنین حسین فدایی با برشمردن فعالیت‌های جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در انتخابات‌های پیشین،گفت: « اصولگرایی بر پایه اعتقاد به خرد جمعی و شایسته‌سالاری و آزادیخواهی وعدالت‌خواهی ومبارزه با فقر و فساد و تبعیض است».

وی با برشمردن مولفه‌های اصولگرایی،گفت: «بحث دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد نیست و مسایل طرح شده کنونی دستور کار دشمن برای ضربه زدن به استقرار نظام جمهوری اسلامی است و همه ما باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم تا کمترین هزینه‌ها را متحمل شویم». 

وی افزود: «اصولگرایی هیچ نسبتی با تجدید نظرطلبی و رادیکالیسم و لیبرالیسم و از سویی دیگر تحجر ندارد و تفکری برخاسته از اندیشه‌های امام‌ خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب است که توسط هیچ شخص و جریانی قابل مصادره نیست و نباید آنرا با اشخاص سنجید».

حسین فدایی با اشاره به نقش این تشکل در انتخابات اخیر افزود:‌ «ما سعی کردیم بدون سهم‌خواهی زمینه متحد شدن اصولگرایان را با هم ایجاد کنیم».

وی در ادامه گفت : «تردید نداشته باشیم که مردم با درک درست توطئه‌های جهانی را به خصوص بحث مواد غذایی، مشکلات را قابل تحمل می‌دانند و تلاش شبانه‌روزی مسئولین همراه با تدبیر و چاره‌اندیشی صادقانه،حل مشکلات را سریعتر می‌کند و اگر سرمایه اجتماعی مردم تقویت شود، باز هم از اصولگرایی پشتیبانی خواهند کرد».

وی شرایط امروز کشور را حساس عنوان کرد و ایران را بزرگترین قربانی تروریسم دانست و گفت: «متاسفانه چهره‌ای نادرست توسط امپراطوری رسانه‌ای صهیونیسم از ایران در افکار عمومی ترسیم می‌شود و آمریکا و کشورهای هم پیمان آن، کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی را دخالت در امور کشورهای عراق و افغانستان می‌داند».

وی با اشاره به توطئه‌های صورت گرفته توسط دشمنان ایران در عرصه جهانی به بحث در مورد سیاست خارجی پرداخت و گفت: «دیپلماسی خارجی ما باید بر پایه عزت، حکمت و مصلحت، عدالت و صلح جهانی را دنبال کند و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کند و مذاکره عادلانه و منصفانه بهترین ساز و کار مقابله برای تحقق این مهم است».

فدایی در ادامه به آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی پرداخت و گفت: «شکل‌گیری ادبیات قدرت در ذهن و عمل از مهمترین آسیب‌های اصولگرایی در بین برخی از خودی‌هاست. اصولگرایان باید حضور در ساختارهای نظام را به عنوان فرصتی برای خدمت به نظام تلقی کنند و با اعتمادسازی و ایثار و صداقت و وفاداری به عهد و پیمان خویش با مردم و پرهیز از توهمات و دشمن‌سازی کاذب پیش از هر زمان دیگری برای حفظ وحدت اصولگرایان تلاش نمایند».

وی اضافه کرد: «اصولگرایان باید با خرد جمعی زمینه تحقق، تمدن و بنیان‌های اسلامی را فراهم کنند و با برنامه‌ریزی منسجم بر مشکلات کشور نائل شوندوبا مبارزه با فقر و فساد و تبعیض زمینه‌های گسترش فرهنگ اسلامی را فراهم آورند».

وی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه‌های اقتصادی و بحث انرژی و مشکل اشتغال،گفت: «ایجاد این راهکارها مستلزم پایداری در گفتمان اصولگرایی است».

وی افتخار اصولگرایان را حذف ادبیات قدرت و جایگزینی گفتمان خدمت به جای آن دانست و گفت: «ما حمایت از دولت و مجلس و قوه قضاییه را وظیفه خود می‌دانیم».

فدایی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در آستانه یک دهه تلاش آن گفت: «ما همت خود را معطوف به پاسداشت ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از ارکان نظام با توجه به عدالت‌خواهی و حق‌طلبی و مردمسالاری دینی می‌کنیم».

نماینده تهران در مجلس هفتم از گرایش ملت‌های جهان به عدالت خواهی و معنویت و ارزش‌های انسانی صحبت کرد و گفت:‌ «ما باید با گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان و تئوری‌پردازی در سطح علوم انسانی تعامل فرهنگی با کشورهای جهان و جنبش نرم‌افزاری، فاصله خود را با جهان کاهش دهیم و نقش تاریخی و اثرگذاری در راستای رسالت انتظار را ایفا نماییم و زمینه تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین