کد خبر: ۷۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۴
حدادعادل درکنگره جمعیت ایثار گران اظهار داشت:

نان به نرخ روز خوردن با اصولگرایی فاصله دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چهارمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در تالار کوثر صدا و سیما با سخنرانی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب دکتر حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: «شخصا و رسما عضو هیچ تشکل و حزب و سازمان خاصی در انقلاب اسلامی نیستم، گرچه تشکل و سازمان را برای حفظ انقلاب ضروری می‌دانم».

حداد عادل، ادامه داد: «تنوع و تعدد احزاب و تشکل‌ها را به شرطی که از حد معقول نگذرد، برای کسانی که می‌خواهند به انقلاب خدمت کنند امری طبیعی می‌دانم و اگر ما با یک تشکل ارتباط داشتیم به معنای تایید آن و نفی دیگری نیست، که یکی را بر راه صواب و دیگری را بر خطا بدانیم».

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، گفت: «اگر کسی با مقتضیات تاریخی و خاستگاه جمعیت‌ها و تشکل‌ها آشنا باشد، می‌پذیرد که عده‌ای به دلیل سوابق خود تحت یک نام و عنوان قصد خدمت داشته باشند. تشکل ها می توانند، عنداللزوم با هم همکاری داشته باشند و سلایق خود را حفظ کنند. شاید معنی «اختلاف امتی رحمة» همین باشد که اختلاف سلیقه‌ها حفظ شود ولی اختلاف عقیده‌ها نباید پیش بیاید و برآیند تلاش‌ها هم افزایی باشد».

رئیس مجلس هفتم با اشاره به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی آنرا در خدمت انقلاب قلمداد کرد که خاستگاهش ایثارگری است.

وی ادامه داد: «مهم این است که هدف ما در به وجود آوردن یک تشکل قدرت‌طلبی نباشد و نخواهیم برای خودمان جاه و جلال و موقعیت ایجاد کنیم و مهم است که نخواهیم یک بنگاه کاریابی برای عده‌ای ایجاد کنیم و اسمش را حزب و تشکل بگذاریم».

حداد عادل با انتقاد از تشکیل برخی احزاب که برای حفظ منافع عده‌ای خاص است، گفت: «یک عده‌ای هر جا که می‌روند، دسته‌ای سینه‌زن همراه خود می‌برند و به جای اینکه غصه مردم یا کشور یا انقلاب را بخورند، به فکر این هستند که افراد مذکور را کجا منصوب کنند. عدم توجه به شایسته‌سالاری آفت تشکل است».

در ادامه حداد عادل اصول و ضوابط حاکم بر تشکل‌های اسلامی را عدم استفاده از هر وسیله‌ای برای قدرت،عنوان کرد و گفت: «این حرف که هدف وسیله را توجیه می‌کند در تشکل‌های اسلامی جایی ندارد. نمی‌توان به نام کار سیاسی و حزبی از فریب و دروغ استفاده کرد».

حداد عادل اصولگرایی را نتیجه طبیعی تحولات انقلاب اسلامی قلمداد کرد و گفت: «اصولگرایی ترجمان اندیشه انقلاب اسلامی و بسط رهنمودهای امام راحل(ره) است که رهبر عزیز انقلاب اسلامی با توجه به شرایط امروز  مولفه‌های آنرا ترسیم کردند و آنرا مشی مورد قبول و صحیح انقلاب اسلامی و فراتر از یک دسته و حزب خاص دانستند».

نماینده منتخب تهران در مجلس هشتم،ادامه داد:‌ «اصولگرایی سازگاری درونی دارد و از تناقض درونی رنج نمی‌برد. هم تعریف مشخص و هم سازگاری میان اجزای آن برقرار است و هم انتساب آن به رهبری و امام(ره) و اسلام و انقلاب اسلامی سندیت دارد و حقیقتی است که مردم آنرا پذیرفته‌اند».

وی نشانه مقبولیت اصولگرایی در نزد مردم را انتخابات سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف شوراها و ریاست جمهوری و مجلس عنوان کرد و گفت: «عده ای در انتخابات مجلس هشتم، چشم به مشکلات مردم دوخته بودند و تصور می‌کردند اگر مشکلات را سرلوحه شعارهای خودشان قرار بدهند، مردم به آن‌ها رای می‌دهند و مردم با وجود تورم و گرانی راه خود را گم نکردند».

حداد عادل علت رویکرد مردم به اصولگرایان را صداقت و نیت آنان برای خدمت قلمداد کرد وگفت:« تغییر دو سوم افراد مجلس هفتم و راهیابی افراد جدید به مجلس هشتم  نشان می‌دهد که مردم همان شاکله و جهت‌گیری مجلس هفتم را پسندیدند و لو اینکه افراد جدیدی را به مجلس معرفی کرده‌باشند و این به معنای اعراض مردم از اصولگرایی نیست، بلکه به معنای آن است که مردم مصادیق تازه اصولگرایی را انتخاب کرده‌اند».

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «ما امیدواریم مجلس هشتم با تکیه بر تجربه 4 ساله مجلس هفتم اصولگرایی را بهتر تثبیت کند».

وی ادامه داد: «وظیفه ما کسب قدرت و ماندن در قدرت نیست؛ وظیفه ما در درجه اول الگوسازی و تربیت سیاسی اسلامی درست است و الگوی درستی از اخلاق سیاسی عرضه کرده و فضای سیاسی را بهبود بخشیم و یکی از شاخصه‌های قطعی اصولگرایی داشتن مرزهای قاطع و روشن با دشمنان است».

وی افزود: «در انتخابات اخیر مقام معظم رهبری چند بار تاکید کردند مردم به کسانی رای دهند که مرزهای خود را با مخالفان انقلاب روشن کرده‌اند و رهبری این ترازو را به مردم داد و مردم با این معیار به اصولگرایان رای دادند و در درون خودمان باید مراقب باشیم که کاسب کاری و نان به نرخ روز خوردن و استفاده از هر وسیله‌ای با اصولگرایی فرسنگ‌ها فاصله دارد».

حداد عادل با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب در سطح جهانی ،گفت: «دشمن اعتراف می‌کند که در عراق و لبنان و فلسطین بدون ایران مساله حل نمی‌شود و این نتیجه  اخلاص‌ و تقواست و باید این را به عرصه سیاست در مجلس و دولت بیاوریم و همه چیز را برای خدا بخواهیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین