کد خبر: ۷۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۱
اوایل خردادماه برگزار می‌شود

کنسرت شهرداد روحانی در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهرداد روحانی موسیقدان مطرح ایرانی قصد دارد، اوایل خردادماه کنسرتی در ایران برگزار کند. روحانی در این کنسرت ساخته‌های جدید خود را اجرا خواهد کرد و نوازندگی پیانو را بر عهده خواهد داشت. 

به گزارش سرویس هنر آفتاب، به نقل از ایرنا، وی در این‌باره گفت: «در این کنسرت یک ویولن سولیست ‪ ۱۵‬ساله داریم که دو قطعه از آثار مندلسون و کرایسلر را اجرا خواهد کرد». 

روحانی از جمله آهنگسازان و نوازندگان پرکار ایرانی در خارج از کشور است که در طول سال‌های اخیر از جایگاه مقبولی در سطح بین‌المللی برخوردار است او برای مخاطبان ایرانی بیشتر در مقام آهنگساز گروه یانی در کنسرت آکروپولیس یونان شناخته می‌شود و این اواخر هم آلبوم مشترک او و «علیرضا عصار» با عنوان «نهان مکن» مورد استقبال مخاطبان جدی موسیقی قرار گرفت. 

وی در یک گفت وگوی اینترنتی، از ضبط آخرین قطعه برای سی دی جدیدش خبر داد و گفت: «این سی دی حاوی تمام قطعاتی است که طی ‪ ۳۰‬سال اخیر آهنگسازی کردم». 

به گفته روحانی، اثر تازه منتشر شده او در سه مورمان توسط ارکسترسمفونیک اسلواکی اجرا شده و رهبری آن را هم خود او بر عهده داشته است. 

سولیست این کنسرتو، «داگلا س مسک» از سولیست‌های مطرح جهان است که با ارکسترهای مهمی همچون ارکستر فیلا رمونیک نیویورک، لس آنجلس و دیگر ارکسترها همکاری داشته و در دانشگاه‌های «U.C>L» ‌و «U.S.C.C»، تدریس می کند. 

آخرین حضور روحانی در ایران مربوط به سال ‪ ۸۴‬است که در تالا ر وحدت اجرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین