کد خبر: ۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹

کارمندان کرمانی سحر خیز می شوند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار کرمان گفت: «ساعات کاری دستگاههای اجرایی این استان تغییر می کند».

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان عبدالمحمد رئوفی نژاد با اشاره به اینکه برای صرفه‌جویی به زودی ساعات كاری دستگاه های اجرایی استان تغییر می کند اظهار داشت: «ساعات شروع كاری ادارات و سازمان‌های دولتی از اول خرداد ماه ساعت۶‬تا‪ ۶/۳۰‬دقیقه خواهد بود». 

استاندار كرمان همچنین با اشاره به لزوم انسداد چاههای غیر مجاز آب در استان كرمان، گفت: «در روزهای آینده با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، نیرو، آب منطقه‌ای، معاونت برنامه‌ریزی و معاونت عمرانی اقدامات فوری جهت انسداد این چاهها در سطح استان اقدام به عمل خواهند آمد». 

رئوفی نژاد اولویت این استان در زمان خشكسالی را تامین آب شرب در شهرها و روستاها ذکر کرد و گفت: «قبل از اعلام و تخصیص اعتبارات لازم در مورد خشكسالی مسوولان باید نسبت به رفع موانع و مشكلات مردم در این زمینه اقدام نمایند». 

وی بااشاره به مصرف۹۰‬درصد آب تامین شده استان کرمان در بخش كشاورزی، عنوان كرد:«۶۵‬درصد این میزان به علت استفاده از روش‌های سنتی آبیاری توسط كشاورزان‌به هدر می‌رود و این مساله با توجه به خشكسالی‌های۱۰‬ساله اخیر این استان‌باید به صورت ریشه‌ای رفع شود». 

استاندار كرمان،یكی از مهمترین راه های مقابله با بحران كم‌آبی و جلوگیری از هدر رفت آب كشاورزی در این استان را استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار عنوان كرد. 

وی تاكید كرد: «دولت برای رشد و گسترش سیستم آبیاری تحت فشار درصد از هزینه‌های كشاورزان را به صورت كمك بلاعوض پرداخت می‌كند و۵۰‬درصد دیگر با وام های كم بهره در اختیار كشاورزان قرار داده می‌شود». 

به گفته او، بر اساس سیاست دولت بانك‌های عامل در صورت سرمایه‌گذاری استان ها در این بخش تا سه برابر این هزینه‌ها را نیز به صورت وام دراختیار كشاورزان بایستی قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین