کد خبر: ۷۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس هفتم:

راه برای رایزنی حداد عادل مسدود نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس هفتم درمورد پیش‌بینی ریاست مجلس آینده گفت: «لابی‌های جناب آقای حداد عادل مسدود نیست ولی تعیین ریاست مجلس به تصمیم جمعی نمایندگان بستگی دارد».

علی‌اکبر آقایی، رئیس‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره رقابت بین حداد عادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس هشتم، گفت: «برای ریاست مجلس هشتم، هیچگونه اختلافی بین حداد عادل و لاریجانی وجود ندارد، بلکه این دو نفر گزینه‌های مطرح برای این مقام هستند و نهایتاً نمایندگان در این مورد تصمیم می‌گیرند و در مجلس همه نمایندگان با هم برابر هستند ولی برای اداره امور مجلس به هیات رئیسه نیازمندیم».

نماینده منتخب مجلس هشتم در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم حضور حداد عادل در هیات مدیره موقت اصولگرایان در مجلس هشتم گفت: «آقای حداد عادل برای عضویت در هیات مدیره موقت اصلاً کاندیدا نشدند و در بین اصولگرایان نیز آقای لاریجانی داوطلب شدند و سپس رای‌گیری از منتخبین اصولگرا به عمل آید، ایشان انتخاب شدند و در حقیقت آقای حداد عادل اصلاً رقابتی در این مورد نکرد».

عضو هیات مدیره موقت فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیش‌بینی ریاست مجلس آینده گفت: «لابی‌های جناب آقای حداد عادل هم مسدود نیست ولی باید به این نکته توجه کرد که هیات رئیسه مجلس انتصابی نیست و در نهایت نمایندگان، هیات رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها و مجامع مختلف را تعیین می‌کنند و طبق آیین‌نامه به وظایف خود برای اداره مجلس عمل می‌کنند».

علی‌اکبر آقایی در مورد نحوه تعامل فراکسیون اکثریت با فراکسیون اقلیت مجلس گفت: «تا زمانی که فراکسیون‌های مجلس تشکیل نشوند، نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد و مجلس جای تضارب آرا و افکار است و در نهایت پیشنهادات نمایندگان است که به تصویب می‌رسد، نه مواضع فراکسیون‌ها و بحث در مورد نحوه تعاملات فراکسیون‌های مجلس هشتم زودهنگام است و باید منتظر ماند تا روال انتخاب مسوولیت‌ها در مجلس مثل انتخاب هیات رئیسه و تقسیم کمیسیون ها وتصویب  اعتبارنامه‌ها بر اساس آیین‌نامه شکل بگیرد».

وی در پایان افزود: «به نظرم همه افراد مجلس اصولگرا هستند چون همه از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند و منتخب مردم هستند و در بحث لوایح و طرح‌های مجلس همیشه تفکرات مختلفی وجود دارد و نمایندگان نهایتاً به مصوبه مشترکی می‌رسند. مجلس جای کار سیاسی است و جای اقلیت و اکثریت است و جامعه هم ناظر عملکرد نمایندگان است و نباید به صورت مناقشه‌ای به این اختلاف‌سلیقه‌ها نگاه کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین