کد خبر: ۷۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷

امروز؛ فینال جام حذفی انگلیس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بازی فینال جام حذفی فوتبال انگلیس، FA Cup، امروز در ورزشگاه ویمبلی بین دو تیم «کاردیف سیتی» و «پورتسموث» برگزار می‌شود. این دو تیم برای رسیدن به این مرحله، از سد غول‌های جزیره عبور کرده‌اند. جالب آن که کاردیف سیتی، انگلیسی نیست. آن‌ها از ولز آمده‌اند و تنها تیم غیرانگلیسی هستند که توانسته‌اند در سال 1927 قهرمان جام حذفی شوند.

به گزارش سرویس ورزشی آفتاب، در سال‌های گذشته، چهار تیم بزرگ انگلیس - آرسنال، لیورپول، چلسی و منچستر یونایتد - همواره عنوان قهرمانی این جام را به دست آورده‌اند. آخرین باری که تیمی غیر از این چهار تیم توانست قهرمان شود به سال 1995 بازمی‌گردد که اورتون جام را به خانه برد.

امسال، هیچ‌کدام از این تیم‌ها نتوانستند به فینال برسند. آرسنال با نتیجه چهار بر صفر مقابل منچستریونایتد شکست خورد، و یونایتد هم در مقابل پورتسموث باخت تا این دو تیم به این نحو از رقابت‌ها کنار بروند. از سوی دیگر، تیم کوچک بارنزلی که شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود توانست با گل دقیقه 91 هاوارد در خانه لیورپول با نتیجه دو بر یک پیروز شود و سپس در خانه خود چلسی را هم شکست داد. بارنزلی در نیمه‌نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب کاردیف سیتی شد تا از حضور در فینال باز ماند. 

تیم گمنام کاردیف از بازیکنان مشهوری بهره می‌برد. آن‌ها «جیمی فلوید هاسلبنک» مهاجم سابق چلسی را به همراه «رابی فاولر» ستاره سابق لیورپول در خط حمله دارند. البته فاولر مصدوم است و به احتمال فراوان این بازی را از دست خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین