کد خبر: ۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴

ممانعت از فاتحه خوانی اعضاء نهضت آزادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضا و همفكران نهضت آزادی ایران كه در سالگرد تاسیس این تشكل سیاسی صبح جمعه بیست ‌و هفتم اردیبهشت‌ماه 1387 به بهشت‌زهرا رفته بودند تا با قرائت فاتحه نسبت به مقام آیت‌الله طالقانی از بنیانگذاران و شهید دکتر مصطفی چمران از اعضای نهضت آزادی، ادای احترام كنند، با توجه به حضور ماموران مسئول موفق به انجام این كار نشدند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، این برخورد در حالی انجام شد كه مقام‌های امنیتی پیشتر، از برگزاری مراسم سالگرد تأسیس نهضت آزادی ایران و نیز برگزاری كنگره این تشكل سیاسی ممانعت به عمل آورده بودند. 

گفتنی است سال گذشته نیز، مراسم سیزدهمین سالگرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان دبیركل فقید نهضت آزادی ایران و نخست‌وزیر دولت موقت نیز كه قرار بود در اوایل بهمن‌ماه 1386 برگزار شود نیز به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی لغو شده بود.

همچنین مراسم ششمین سالگرد درگذشت دكتر یدالله سحابی، از بنیانگذاران نهضت آزادی ایران كه قرار بود اواخر فروردین‌ماه 1387 برگزار شود نیز به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی لغو شد.

یک عضو نهضت آزادی ایران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب‌ گفت: «پس از ممانعت نیروی انتظامی از حضور اعضای نهضت آزادی بر مزار آیت ‌الله طالقانی و شهید دکتر مصطفی چمران، محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی و هاشم صباغیان عضو شورای مركزی نهضت آزادی  نسبت به این برخورد اعتراض كردند».
 
وی افزود: «این مخالفت‌ها تنها به برگزاری مراسم رسمی منتهی نشد. به گونه‌ای كه ماموران امنیتی و انتظامی با حضور در امام‌زاده عبدالله –محل دفن دكتر سحابی– خانواده و نزدیكان دكتر سحابی، كه برای قرائت فاتحه به آنجا رفته بودند را زیر نظر گرفتند». 

این عضو نهضت آزادی ایران گفت: «مهندس عزت‌الله سحابی با انتقاد از رویه در پیش گرفته شده در مورد اعضاء نهضت آزادی ایران خاطر نشان کرد که وقتی جمعیت 40 نفره‌ای که همگی اهل سلامت هستند اینگونه تحت‌نظر گرفته می‌شوند، با دشمنانی كه اطراف ما هستند چگونه برخورد‌ می‌شود»؟

در عین حال پی‌گیری خبرنگار سیاسی آفتاب برای جویا شدن صحت و سقم این خبر از مسئولان نیروی انتظامی بی‌نتیجه ماند و مسئولان روابط عمومی ناجا اعلام به دلیل شرکت در همایش روابط عمومی‌های سراسر کشور پاسخگویی در این زمینه را به فردا موکول کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین