کد خبر: ۷۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴

آزادی سفیر پاکستان از بند طالبان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «طارق عزیزالدین» سفیر ربوده شده پاکستان که 3 ماه اسیر ستیزه جویان طالبان در افغانستان بود، روز شنبه آزاد شد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد عزیزالدین  بهبود یافته و در امنیت است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، محمد صدیق سخنگوی وزارت خارجه از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. وزارت خارجه پاکستان همچنین اعلام کرد راننده و محافظ سفیر پاکستان نیز سالم هستند.

یک مقام ارشد امنیتی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بودند «طارق عزیزالدین»جمعه در منطقه مرزی افغانستان آزاد شد. گفتنی است منابع طالبان به خبرگزاری فرانسه گفتند سفیر پاکستان پس از آزادی 12 نفر از اعضا طالبان آزاد شد. در عین حال اسلام اباد در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

آزادی عزیزالدین 4 هفته پس از پیام ویدیوئی وی که توسط شبکه العربیه پخش شد صورت گرفت. او در این ویدیو از دولت و وزارت خارجه خواست تا برای حفظ جان او و همراهانش تمام تلاش خود را بکنند.

شایان ذکر است دولت یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان در این آزادی تلاش بسیاری داشتند. روز آدم‌ربایی عزیزالدین همزمان با دستگیری «ملا منصور دادالله» یکی از رهبران ارشد طالبان در افغانستان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین