کد خبر: ۷۵۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۲
مرتضی طلایی ، عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:

ترافیک با اقدامات پلیسی حل نمی شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بحث مهم و عمده ای که در موضوع ترافیک مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته سرمایه گذاری و توجه بیشتر به دو عنصر روان شناختی و جامعه شناختی و نقش این دو در بهبود رفتارهای ترافیکی است با ابزار جریمه و اقدامات پلیسی مشکل ترافیک حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب در مراسم اختتامیه هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران اظهار کرد:« در کنار استفاده از ابزار جریمه و اقدامات پلیسی، تعامل، رابطه و گفتگو انسانی با شهروندان در بهبود رفتارهای ترافیکی بسیار موثر است که نمونه آن را در زمینه استفاده از کمربند ایمنی شاهد بودیم. 

شهرسازی تهران علمی نیست

مرتضی طلایی با اشاره به اینکه شهرسازی تهران از ابتدا بر مبنای اصول علمی استوار نبوده افزود:« احداث خیابان های تهران رویکرد تجدد گرایانه داشته و براساس مبانی کارشناسی پایه گذاری نشده است قطع لبه های طبیعی محلات و ایجاد شکاف و فاصله بین روابط گروه های اجتماعی را از جمله پیامدهای احداث غیر علمی خیابان در تهران برشمرد و تصریح کرد: خیابان ها تغییرات عمده ای را در حریم اجتماعی و فردی شهروندان به وجود آورده اند». 

توجه به تبعات اجتماعی و فرهنگی در احداث معابر شهری

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران احداث بزرگراه ها و خیابان ها بدون توجه به تبعات اجتماعی و فرهنگی آن را اقدامی اشتباه دانست و اضافه کرد: بی توجهی به مبانی علمی در احداث معابر شهری مفهوم شهروندی را دچار مشکل کرده است.

طلایی در توضیح این مطلب خاطر نشان کرد: «زمانی شهر را با شهروندانش می شناختیم اما امروزه شهر را در چارچوب خیابان هایش می شناسیم و در واقع انسان های امروز در شهر و خیابان ها گم شده اند و منزلت و هویت و شخصیت خود را به جای محله خود در خیابان های شهر دنبال می کنند». 

شهروند گرایی و شهروند محوری

وی عملیات و اجرایی کردن مفهوم شهروند گرایی و شهروند محوری و توجه و احترام به فردیت افراد را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:« باید با طراحی و برنامه ریزی بومی در چارچوب سبک زندگی اسلامی و ایرانی سطح امنیت و ایمنی را در جامعه بالا ببریم».

به گفته وی تنها با توسعه بزرگراه ها، اصلاحات مهندسی ، اضافه کردن تجهیزات ، برخورد چکشی و خط و نشان کردن صرف مشکل ترافیک حل نمی شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین