کد خبر: ۷۵۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۹

دانش‌جعفری: مورد اعتماد رییس جمهور نبودم

مفاسد اقتصادی سازمان‌یافته وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «از حدود یکسال پیش احساس می کردم مورد اعتماد رییس جمهور نیستم. ماجرای بیمه، که آن را از صدا و سیما شنیدم، شوک عجیبی بود و بعد از آن به آقای احمدی نژاد گفتم استنباط من این است که اعتماد لازم وجود ندارد پس بهتر است از فرد دیگری برای وزارت اقتصاد استفاده کنید البته تا پیدا کردن جایگزین، ادامه می دهم و پیدا کردن جایگزین، یکسال طول کشید».

این بخشی از اظهارات داوود دانش‌جعفری وزیر سابق اقتصاد در پاسخ به سوال رضا رشید پور مجری برنامه جدید مثلث شیه‌ای در مورد علت جدایی او از کابینه دولت نهم بود.

دانش جعفری در این گفت و گوی تصویری که جمعه شب از شبکه تهران به طور زنده پخش شد همچنین در مورد تاکیدات مکرر رییس جمهور نسبت به نقش مافیای مسکن و بانک‌های خصوصی در گرانی مسکن و بررسی‌های نیز توضیح داد: «تحقیق کردیم ولی به نتیجه نرسیدیم که بانک خاصی این کار را کرده باشد. سال گذشته تسهیلات مسکن در بانک‌های دولتی و غیردولتی کمتر از رشد نقدینگی بود.این د تحت شرایط خاص نقدینگی سرگردان متوجه بخش مسکن و باعث افزایش شدید قیمت مسکن شد. مفاسد اقتصادی همیشه هست، اما این پدیده در کشور ما سازمان یافته نیست. این مجموعه تصمیمات و سیاستهای مصوب است که باعث می‏شود موج سوارها، رانتخواران و کسانی که به دنبال فرصت های طلایی هستند، راحت‏تر به اهدافشان برسند».

وزیر سابق اقتصاد درباره دلیل خروج از کابینه یا استفایش گفت: «سابقه استعفا ندارم. استعفا ندادم ولی گلایه داشتم. چون با آن شرایط نمی‌شد کارکرد».

دانش‌جعفری درباره علل و ریشه‌های تورم با اشاره به رشد شدید نقدینگی در اثر بودجه‌های انبساطی دولت در سالهای اخیر گفت: «دلیل اصلی تورم این است که بیشتر از جیبمان پول خرج کرده‌ایم. نیت دولت در افزایش طرح‏های عمرانی خیر بوده است ولی در اقتصاد به نیت‌ها نمره نمی دهند. آقای رییس جمهور و همکارانشان و وزرا خیلی زحمت می‌کشند ولی نتیجه‏ای که می‏گیرند متناسب زحمتشان نیست چرا که در تعیین روش‌ها و اهداف مشکل دارند». 

رشیدپور، مجری مثلث شیشه‌ای سوال کرد اگر به شما بگویند به وزارت اقتصاد برگردید آیا بر می‌گردید؟ 

دانش‏جعفری پاسخ داد، چون دلایل جدا شدنم از دولت هنوز برقرار است، دلیلی برای بازگشت وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین