کد خبر: ۷۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۹

بوش: به تحقق صلح خاورمیانه تا پایان سال امیدوارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین بر تلاش‌های واشنگتن در برقراری قراداد صلح خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بوش اعلام کرد: «بار دیگر تعهد می‌کنم که دولت من برای تحقق بخشیدن به رویای تشکیل کشور مستقل فلسطین و همزیستی اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر تلاش خواهد کرد».

جورج بوش رئیس جمهور آمریکا شنبه بعدازظهر وارد مصر شد و پیش از دیدار با محمود عباس، با «حسنی مبارک» و «حامد کرزای» دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباس در گفت‌وگو با بوش اظهار داشت: «بسیار مهم است که کشورهای عرب منطقه از پایداری سیاسی برخوردار باشند تا در فلسطین صلح محقق شود». او همچنین نسبت به دستیابی به قرارداد صلح تا پایان سال ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است بوش و عباس نگرانی خود را از بحران‌های اخیر لبنان ابراز داشتند بوش در سخنان مغرضانه خود افزود: «واضح است حزب‌الله تحت حمایت ایران، بیش از این نمی‌تواند حضور خود را به عنوان مدافع فلسطین علیه اسرائیل توجیه کند و همزمان به سوی مردم لبنان شلیک ‌کند».

در عین حال سخنگوی عباس معتقد است دیدار عباس و بوش بی نتیجه بوده و اعلام داشت: «رویای بوش در روند مذاکرات جدی با اسرائیل تحقق می‌یابد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین