کد خبر: ۷۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
لیست پراشکال سرمربی تیم‌ملی؛

شایسته‌سالاری این بود آقای دایی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس ورزش: ‌علی دایی لیست نهایی تیم ملی را در حالی اعلام کرد که می‌توان اشکالات فراوانی را در لیست ارائه شده‌اش مشاهده کرد. 

در حالیکه «آقای سرمربی»  همیشه از شایسته‌سالاری در انتخاب بازیکنان تیم‌ملی می‌گفت و بر لیست انتخابی مربیان‌ملی‌قبلی، خرده می‌گرفت و از جای خالی برخی بازیکنان در لیست‌های ارائه شده گله می‌کرد، حالا می‌توان به سادگی به لیست بازیکنان ارائه شده توسط  آقای سرمربی اشکالات فراوانی وارد کرد.

شاید بارزترین غایب در لیست دایی، کاپیتان شایسته و البته آماده سرخ‌های پایتخت بود که روحیه بالای او و مدیریتش در درون مستطیل سبز از ارکان اصلی قهرمانی پایتخت‌نشینان در هفتمین لیگ برتر بود.

حضور کاپیتان باقری در غیاب دیگر کاپیتان‌های تیم‌ملی (کریمی و مهدوی‌کیای مصدوم) در این برهه حساس می‌توانست عصای دست و البته چاشنی اعتمادی برای سرمربی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی باشد، ولی دایی حتی نام او را در فهرست سی و چهار نفره‌اش نیز قرار نداد تا به تفکرات شایسته‌سالاری او شک کنیم. 

اما بی‌شک جواد کاظمیان را باید دیگر غایب بزرگ فهرست دایی بدانیم که این روزها در امارات و در ترکیب الشبابی‌های صدرنشین، آماده و سرحال نشان می‌دهد و تیمش یک مساوی تا قهرمانی لیگ امارات فاصله دارد، 

کاظمیان نامش در فهرست دایی به چشم نمی‌خورد و او هم از قاب چشمان سرمربی تیم ملی دور مانده  و باید کماکان پشت خط انتظار  بماند، آن‌هم در شرایطی که مهدوی‌کیا (هم پست او) با مصدومیتی مزمن دست به گریبان است و نمی‌تواند خود را به تیم ملی برساند.

به نظر می‌رسد دایی در لیگ امارات تنها می‌داووی، شجاعی و رضا عنایتی را شایسته دعوت به اردوی تیم ملی تشخیص داده و البته این حق برای سرمربی تیم ملی محفوظ است ولی آیا بازی‌های خوب مبعلی، معدنچی و حتی سامره، رجب‌زاده و خطیبی و  تجربه بالای آنها که هر کدام تعداد بازی‌های ملی‌شان دورقمی است، نمی‌توانست نظر مساعد دایی را جلب کند تا شانس حضور در اردوی تیم ملی را بدست بیاورند.

دایی شایسته‌سالاری را در حالی فریاد می‌زند که به نظر می‌رسد رحمان رضایی، فریدون زندی، سید محمد علوی و حتی ستار زارع (به جز چند مسابقه اخیرش همراه با برق) چندان آمادگی بالایی را یدک نمی‌کشند ولی در فهرست دایی بر دیگر بازیکنان ترجیح داده شده‌اند. این را هم بگذاریم به حساب سلیقه‌های شخصی آقای سرمربی! 

سرمربی تیم‌ملی حتی به علت مشغله بالای کاری نتوانسته به لیگ دسته اول سری بزند و به جز میرزاپوری که این فصل گلهای عجیبی را در ترکیب استیل آذین دریافت کرده، بازیکن شایسته‌ای را لایق حضور در اردوی ملی تشخیص ندانسته آن هم در شرایطی که بازیکنان لیگ یک با توجه به ماراتن کشنده‌ای که پشت سر گذاشته‌اند، در آمادگی بالایی به سر می‌برند و حداقل نمایندگانی از تیم‌های استیل آذین، فولاد خوزستان، سپاهان نوین و پیام مشهد می‌توانستند در همین اردوی اولیه تیم ملی حضور داشته باشند.

در کنار این مسائل دایی حتی فرصت آن را نداشته که بازیکن جدیدی را علاوه بر لیست‌های همیشگی تیم ملی ارائه کند و به جز مجید غلام‌نژادی که در سایپا بودنش مزید علتی بر دعوت شدنش به تیم ملی محسوب می‌شود فقط هادی اصغری و روح‌ا... بیگدلی را می‌توانیم در فهرست شاهکار دایی قرار دهیم که البته هادی اصغری از مدتها پیش شایسته حضور در اردوی ملی بود.

"دایی" باید با دیدی مساوی به تمام لیگ می‌نگریست و اگر این مسأله اتفاق می‌افتاد شاید امروز بازیکنان دیگری را نیز در فهرست سرمربی تیم‌ملی مشاهده می‌کردیم. 

این جای سوال دارد که چرا از ابومسلم، تیمی که عنوان چهارمی لیگ برتر را کسب کرده، حتی یک بازیکن هم شایسته حضور در اردوی اولیه تیم تشخیص داده نشده و البته می‌دانیم بازیکنانی که از تیم‌های صبا باتری، ذوب‌آهن و ... دعوت شده‌اند، تنها دلخوش به حضور در همین اردوی اول خواهند بود. 

شاید دایی باید کمی منعطف‌تر از قبل باشد، هر چند با توجه به شناختی که از وی داریم، چندان به این اتفاق خوش‌بین نیستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۹
0
0
متاسفانه آقاي دايي هم وقتي به مديريت رسيد ومسول گزينش تيم ملي شد سليقه خود را همان معيار و متره اندازه گيري وسنجش قرارداد نه معيار هاي مطلوب ومورد پسند در منطق مديريت را!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۹
0
0
يكي نيست به من بگه ابومسلم كه از رده 17 نيم فصل به چهارم نيم فصل دوم صعود كرد و حقيقتا قهرمان نيم فصل دوم شد يك نماينده در ليگ ندارد اما تيم سايپا چند بازينكان به تيم ملي دعوت شدند.ببينيد كي گفتم حاضرم اسممو عوض كنم اگر اين تيم با مربي گري علي دايي رفت جام جهاني.ايميلمو مي دم اگر اين تيم صعود كرد هرچي شما بگيد قبول مي كنم.اون موقع هم اقاي دايي با پرخاشگري مثال زدني خودش ميگه فدراسيون يك سال رپيس نداشته ما هم صعود نكرديم به همين سادگي.......
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۰
0
0
نظر كسي مهم نيست چون شما هرچي مي خواستيد گفتيد .
كاش روزي بياد كه ياد بگيريم هر مديري مسئول كارش هست
واگر بنا باشه بابت اشتباهاتش مجازات بشه حتما او آدم منو شما نيستيم بلكه كساني هستند كه قانون براي اين كار تعيين كرده .
اينكه اگر يه نفر همون انتخابي رو بكنه كه منو ديگران ميگيم همون اشتباهيه كه شما به آقاي داپي نسبت ميدين .خوب نيست با اين حرفا باعث رجش افكار عمومي شد .
دست هم رو گرفتن با كمك كردن به هم فرق داره .كمك زماني انجام ميشه كه حادثه اتفاق افتاده ولي هم ياري قبل از اتفاقه
پس اگر نيت خيري هست بهتر از اين ميشه به گوش آقاي داپي رسوند اگر هم كه نيست هم شما و هم آقاي داپي سرنوشت معلومي داريد .
ممنون
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
انتخابش خيلي خوب بود. از كاظمي و باقري جوانتر و بهتر در اين تيم فراوان هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
مگر علي دائي چند انتخاب مي تواند داشته باشد . هر ليستي كه مي دهد از او انتقاد مي شود. شجاعت علي دائي تحسين برانگيز است و مطمئن باشيد بازيكنان آماده به ميدان مي روند.
به اميد موفقيت تيم ملي و اسطوره بي چون و چراي آسيا
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۴
0
0
دایی یک مربی دوساله است و فکر نمی کنم چنین مربی کم تجربه ای شایسته ی مربی گری تیم ملی باشد اونوقت شما دارید از لیست تیم ملی صحبت می کنید مشکل کار خود مربیه ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین