کد خبر: ۷۵۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۸
پیروانی بالاخره قید فجر را زد؛

خداحافظ شاه غلام!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس ورزشی: غلام پیروانی را باید در بین مربیان لیگ برتری استثناء کنیم چرا که دیدگاه متفاوتش به فوتبال باعث ماندگاری‌اش شده و آنها که فوتبال را با او تجربه کرده‌اند می‌دانند شاه غلام کیست!

"شاه‌غلام " را باید مدیر کارخانه بازیکن‌سازی در لیگ آشفته خودمان بدانیم که بدون توجه به نامها و اعتبارها به کاری که ارائه می‌کرد همیشه اعتقادی راسخ داشت و آنچه خروجی این تفکرات بود نیز قابل اتکا و اعتناست!

شاه غلام وقتی هدایت فجری‌ها را بدست گرفت، می‌دانست به کجا پای گذاشته و از او چه می‌خواهند. او شروع به ساختن بنایی کرد که حالا پس از گذشت نزدیک به یک دهه،  تیم فجر توانسته به منبع تغذیه دیگر تیم‌های لیگ تبدیل شود و این در حالی است که از منابع مالی چندانی برخوردار نبوده است.

ماندن و کار کردن در چنین شرایطی از «شاه غلام» سمبلی از استقامت و صبر ساخته و اگر نامی از فجر در جایی ذکر شود بی‌شک غلام پیروانی را نیز به دنبال خود یدک خواهد کشید. 

او در این مدت کارنامه درخشانی برجای گذاشته و بازیکنان شاخص را نیز به فوتبال کشور ارائه کرده که هر یک در زمان‌های مختلف نام و اعتباری کسب کرده بودند و البته نمی‌توان از نقش انکارناپذیر پیروانی در موفقیت آنها به سادگی گذشت.

اما انگار داستان "شاه غلام و فجر" به انتهای خط رسیده با پایان لیگ او دم از جدایی و خداحافظی با تیم محبوبش زده است. 

آیا شاه غلام می‌خواهد با این روش صدای اعتراضش را به مدیران فجر برساند تا کمی به خودشان بیایند و در برنامه‌های آینده‌شان سیاستی متفاوت با سالیان اخیر را در دستور کار قرار دهند؟

اگر شاه غلام از فجر جدا شود قطعا این تیم با اتفاقات تازه‌ای روبرو خواهد شد و شاید مربیان جانشین او نتوانند این تیم را همیشه با روندی مناسب رهبری کنند. اگر چه او هیچگاه از فجر تیمی مدعی در لیگ برتر نساخته ولی شاگردانش کمتر کاندیدای سقوط نیز لقب گرفته‌اند. اگر چه آنها این فصل در رده چهاردهم لیگ جای گرفتند و این مسأله چندان جالب توجه نبود.

برای پیروانی شاید دل کندن از تیمی که بازیکنان امروزش را خود تربیت کرده، دشوار باشد ولی این قانون فوتبال است و سرنوشت شاه غلام در گرو یک تیم نیست.

 او با جدایی از اروی زردپوشان شیرازی، فصل‌های دیگر را در جایی دیگر آغاز خواهد کرد و همیشه به پشت سر که نگاه می‌کند فجر را خواهد دید و کارنامه‌ای که از او بر جای مانده است.

کارنامه‌ای که روزهای پرفراز و نشیبی را در درون خود داشته و می‌تواند سندی معتبر در اثبات شایستگی‌های این کاکوی شیرازی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین