کد خبر: ۷۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
عبدالله رمضان‌زاده:

احزاب قانونی رقیب دولت رسانه ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به سخنان غلامحسین الهام مبنی بر مخالفت دولت نهم با سانسور و پای‌بندی آن به اصل آزادی رسانه‌ای گفت: «میزان پای‌بندی هر دولت به آزادی بیان به این اصل بستگی دارد که تا چه حد آن دولت برای رقبای خود مجال و فرصت فعالیت فراهم آورد».

قائم‌مقام دبیرکل حزب مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب از سخنگوی دولت نهم پرسید: «در حالی‌که دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان دو حزب قانونی رقیب آقای احمدی‌نژاد و تنها به همین دلیل از داشتن رسانه محروم هستند، چگونه به خود اجازه می‌دهید ادعای مخالفت بنیادین با سانسور داشته باشید؟»

رمضان‌زاده در ادامه تاکید کرد: «ما در خبرنامه‌های داخلی حزب خود نیز اگر مطلبی را منتشر کنیم، بلافاصله عکس‌العمل‌های بازدارنده می‌بینیم».

وی افزود: «بسیاری از نشریات محلی منتقد دولت نهم در طول دوسال و نیم گذشته از عمر این دولت، تنها به دلیل مخالفت با سیاست‌ها و اعمال مسئولان استانی و محلی خود، توقیف شده‌اند».

رمضان‌زاده به عنوان نمونه به نشریه "هاوار" کردستان اشاره کرد و گفت: «ادامه کار و انتشار این نشریه، صرفا به دلیل انتقاد از مقامات محلی، مستقیما توسط هیات نظارت بر مطبوعات متوقف شده است».

وی درباره بخشی از سخنان سخنگوی دولت مبنی بر "پرهیز دولت نهم از سیطره و انحصار رسانه‌های در اختیار خود"، گفت: «دولت مشخص کند که چه میزان برای روزنامه‌هایی مثل ایران، همشهری و جام‌جم هزینه می‌کند و اعلام کند که چقدر به این روزنامه‌ها یارانه اختصاص داده است».

رمضان‌زاده تاکید کرد: «برای سخنگوی دولت متاسفم که به راحتی ادعاهایی را مطرح می‌کند که برای همگان خلاف واقع بودن آن محرز و آشکار است».

سخنگوی دولت اصلاحات همچنین با اشاره به نوع جوابیه‌هایی که شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم برای رسانه‌ها و مطبوعات ارسال می‌کند، گفت: «اگر چه این حق دولت است که به اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها پاسخ دهد و اصل این اقدام با قانون مطبوعات منافاتی ندارد، اما ادبیات دستوری این جوابیه‌ها، در شأن دولتی که مدعی نام جمهوریت است، نیست».

وی با تاکید بر اینکه "ادبیات دولت در جوابیه‌هایش برای رسانه‌ها باید در شأن دولت باشد"، تصریح کرد: «عبارات و واژگان نامناسبی که دولت به اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های مطبوعات نسبت می‌دهد، به خوبی دیدگاه‌ دولت را در زمینه آزادی رسانه‌ای و اصل انتقادپذیری نشان می‌دهد و بیانگر میزان واقعی بودن سخنان اخیر سخنگوی دولت نهم است».

رمضان‌زاده در پایان گفت: «ادبیات دولت نهم در مواجهه با اخبار رسانه‌ها، اصلا جای تعجب ندارد؛‌ چرا که نوع ادبیات دولت نهم به این شکل است و این دولت در همه زمینه‌ها این‌گونه سخن می‌گوید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین