کد خبر: ۷۵۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
حسین فدایی مطرح کرد:

6 نامزد اصولگرا برای نایب رئیسی مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدایی گفت: «برای ریاست مجلس مذاکره زیاد صورت گرفته و نتیجه این بود که حداد عادل و لاریجانی تفاهم کردند که در جمع فراکسیون اصولگرایان صحبت کرده و برنامه های خود را ارایه کنند تا در همان جا مجمع متناسب با برنامه ها و دیدگاه های آنها تصمیم گیری کند».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، حسین فدایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره ریاست مجلس هشتم و اینکه کدام یک از دو گزینه لاریجانی و حداد عادل ریاست مجلس هشتم را به دست خواهد گرفت، اظهار داشت: «بهترین تصمیم این است که کسانی که داوطلب ریاست هستند، خودشان با هم به تفاهم برسند». 

وی با بیان اینکه ساز و کار مناسب برای ریاست مجلس به تفاهم رسیدن خود دوستان است، گفت:« تفاهم این دو نفر باعث می شود هزینه ها به حداقل برسد».
 
منتخب مجلس هشتم افزود: «در صورت عدم تفاهم، طبعاً مجمع فراکسیون اصولگرایان تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ البته مجمع فراکسیون در این باره دو جلسه خواهد داشت که اولین جلسه آن قبل از هفتم خردادماه و دومین جلسه آن در بعد از ظهر روز اول کاری مجلس هشتم خواهد بود». 

وی درباره اینکه آیا تا کنون لاریجانی و حداد عادل با هم در این خصوص جلسه داشته اند یا خیر، بیان داشت: «برای ریاست مذاکره زیاد صورت گرفته و نتیجه این بود که حداد عادل و لاریجانی تفاهم کردند که در جمع فراکسیون اصولگرایان صحبت کرده و برنامه های خود را ارایه کنند تا در همان جا مجمع متناسب با برنامه ها و دیدگاه های آنها تصمیم گیری کند».
 
عضو کمیسیون اصل نود در خصوص کاندیداهای نواب ریاست مجلس، گفت: «تاکنون عده‌ای برای این پست خود را نامزد کردند که عبارتند از: محمدرضا باهنر، محمد حسن ابوترابی فرد، اسداله بادامچیان، شهاب الدین صدر، حسن غفوری فرد و ابراهیمی، البته تا انتخاب نواب زمان زیادی است و امکان نامزدی برخی از دوستان دیگر هم وجود دارد».
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا برای کنگره جمعیت ایثارگران از لاریجانی دعوت نشد، گفت: «در کنگره جمعیت ایثارگران از حداد عادل و لاریجانی دعوت کردیم اما لاریجانی خودش شرکت نکرد».
 
وی افزود: «ما هر دوره ریاست مجلس را برای سخنرانی دعوت می کنیم. در دوران کروبی هم وی را برای سخنرانی دعوت کردیم».
 
دبیر کل جمعیت ایثارگران درباره عدم حضور احمدی نژاد در کنگره نیز گفت: «نمی خواهیم رییس جمهور جنبه حزبی و رنگ حزبی بگیرد و البته ایشان جزو اعضاء هیئت مؤسس ما هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین