کد خبر: ۷۵۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
رییس كمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

تشکیک در سخنان نادران و توکلی

سهمیه‌بندی بنزین منجر به كاهش مصرف نشده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمال دانشیار در جمع خبرنگاران با بیان این‌كه سهمیه‌بندی بنزین منجر به كاهش مصرف نشده، ضمن آنكه عادلانه نبوده است گفت: «عمر سهمیه‌بندی بنزین باید كوتاه باشد كه من پیش بینی می كنم تا پایان سال جاری منتفی شود». 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب وی افزود: «در بحث بنزین دو روش را می توان در نظر گرفت؛ افزایش پلكانی قیمت و دیگری پرداخت یارانه مستقیم».

وی با بیان این‌كه در دولت خاتمی هم نسبت به خرید بنزین و وارد كردن آن اعتراض وجود داشته است گفت: «در دولت نهم شركت نفت از طریق سود این شركت بنزین خریداری كرده بنابراین از حساب ذخیره ارزی برداشتی صورت نگرفته است».

وی درباره صحبت‌های اخیر وزیر نفت اظهارداشت: «آقایان توکلی و نادران عنوان كردند وزیر نفت در جلسه کمسیون عنوان كرده كه رییس جمهور دستور خرید را داده است ،اما ا ین حرف دروغ است زیرا وزیر نفت گفته ، براساس قانون اختیار داشته‌ایم كه از محل درآمد شركت نفت هزینه كنیم و به دلیل این‌كه از حساب ذخیره ارزی برداشت نداشته‌ایم نیازی به مصوبه مجلس نبوده است». 

پیش از این الیاس نادران و احمد توکلی با اشاره به سخنان وزیر نفت در جلسه کمیسیون انرژی اقدام وزارت نفت در واردات بنزین با دستور رئیس جمهور را غیر قانونی دانستند. 

گفتنی است سایت خبری الف منتسب به احمد توکلی، در پی تکذیب سخنان وزیر از سوی دولت، متن کامل سخنان وزیر و الله داد معاون وی را که به دستور رییس جمهور درباره واردات بنزین اشاره داشته را منتشر کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین