کد خبر: ۷۵۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
تبلیغات

دکتر پوست خوب برای درمان جوش را چگونه پیدا کنیم؟

از شایع‌ترین دلایلی که فولیکول‌های مو بسته می‌شود، افزایش بیش از حد چربی طبیعی پوست بوده که خود را به شکل جوش نشان می‌دهد.
دکتر پوست خوب برای درمان جوش را چگونه پیدا کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

جوش صورت جزء مشکلات پوستی به خصوص در نوجوانان است که در صورت درمان نشدن تأثیر زیادی در کاهش اعتماد بنفس افراد دارد. برای درمان جوش به صورت اصولی باید از دکتر پوست متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید، تا ضمن درمان جوش‌ها از بروز دوباره آن‌ها نیز جلوگیری گردد.

علت ایجاد جوش روی صورت و بدن

جوش روی صورت و بدن به چه دلیلی به وجود می‌آید؟ این سوال همه افراد است که به جوش مبتلا هستند. جوش در واقع در صورت زمانی رخ می‌دهد که منافذ چربی متصل به فولیکول‌های مو با چربی یا سلول‌های مرده پوست مسدود گردد، گاهی اوقات نیز فولیکول‌ها به دلایل هورمونی بسته می‌شوند.

از شایع‌ترین دلایلی که فولیکول‌های مو بسته می‌شود، افزایش بیش از حد چربی طبیعی پوست بوده که خود را به شکل جوش نشان می‌دهد.

به طور کلی دلایل ایجاد جوش و بسته شدن فولیکول‌ها بسیار گسترده بوده که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

مواد آرایشی نامرغوب

استفاده کردن از لوازم آرایشی نامرغوب و حتی حفاظت شده می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و جوش و آکنه به وجود می‌آورد.

بیماری‌های مختلف

گاهی اوقات به دلیل به وجود آمدن برخی از مشکلات هورمونی یا بیماری‌های اعصاب و روان لازم است که دارو‌های خاص استفاده شود. این دارو‌ها در بدن عوارضی مانند جوش در صورت، بازو‌ها سینه و کمر بروز می‌کند.

سیگار و قلیان

استنشاق دود سیگار و قلیان جزء شایع‌ترین دلایلی است که در بزرگسالان جوش‌های چرکی به وجود می‌آید.

رژیم غذایی نامناسب

استفاده از غذا‌های چرب و شیرین باعث ایجاد جوش در بخش‌های مختلف بدن می‌گردد. همچنین مصرف غذا‌های فست فود می تواند موجب ایجاد حساسیت در بدن و بروز جوش در نواحی مختلف بدن گردد.

آلودگی‌های محیطی

آلودگی‌های محیطی در صورتی که از طریق یک زخم یا جای جوش به داخل پوست نفوذ کند، موجب تحریک جوش‌ها و افزایش شدت آن‌ها می‌شود.

عوامل ژنتیکی

ژنتیک نقش موثری بر ایجاد جوش بر روی بدن افراد دارد.

تغییرات هورمونی

ایجاد جوش در نوجوانان جزء شایع‌ترین دلایل هورمونی بوده که با نامتعادل شدن هورمون‌ها و افزایش ناگهانی آن‌ها تحریک غدد چربی پوست اتفاق می‌افتد.

عدم رعایت بهداشت

در صورتی که به درستی از پوست مواظبت نکرده، جوش‌ها اولین عارضه‌هایی است که ایجاد می‌شوند. شستشوی کامل پوست پس از استفاده از لوازم آرایشی و تعریق و ورزش موجب باز نگه داشتن منافذ پوست و اکسیژن رسانی به آن شده تا سلول‌های مرده حذف گردد.

دکتر پوست چگونه جوش را درمان می‌کند؟

انواع مختلفی از جوش که هر کدام آن‌ها بر روی پوست صورت یا سایر بخش‌های بدن به وجود می‌آید که با مراجعه به دکتر پوست پس از تشخیص نوع بیماری اقدام به درمان جوش‌ها با استفاده از روش‌های مختلف می‌نمایند.

در واقع دکتر پوست پس از انجام بررسی‌های اولیه و در صورت نیاز آزمایش‌های تکمیلی روش‌های درمانی مختلف را که شامل دارو‌های خوراکی، موضعی یا استفاده از دستگاه‌های مختلف است انتخاب می‌کند.

در این بخش به بررسی برخی از درمان‌هایی که دکتر پوست ارائه می‌دهد می‌پردازیم:

تجویز آنتی بیوتیک‌های موضعی

دارو‌هایی مانند آزیترومایسین، کلیندامایسین، سولفاستامید و بسیاری از دارو‌های دیگر که به صورت پماد‌های موضعی بر سطح جوش‌ها قرار می‌گیرد.

تجویز رتینوئید‌ها

رتینوئید‌ها به صورت کرم یا ژل بوده که باید روزی یک بار بر روی پوست مالیده شود.

دارو‌های آنتی‌بیوتیک خوراکی

در روند درمان آکنه و جوش‌های پوستی پزشک متخصص پوست برخی از دارو‌های آنتی بیوتیک مانند آموکسی سیلین، سولفونامید داکسی، سیکلین‌ها و موارد دیگر را تجویز می‌کنند.

تزریق کورتیزون

تزریق کورتیزون در زمان‌هایی که التهاب جوش‌ها بسیار زیاد است، تأثیر زیادی در درمان و صاف شدن پوست می‌گذارد.

لایه بردار‌های شیمیایی

انواع مختلف لایه بردار شیمیایی وجود دارد، تقریباً تأثیرات تمامی لایه بردار‌ها یکسان است.

لیزر

لیزر و درمان‌های نوری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های درمان جوش صورت و سایر بخش‌های بدن است و بسته به شدت بیماری بین ۴ تا ۶ جلسه در فواصل ۲ تا ۴ هفته انجام می‌شود.

در حال حاضر، از لیزر عمدتا برای ازبین‌بردن جای جوش استفاده می‌شود. این روش به کاهش میزان باکتری‌های روی پوست که منجر به بروز آکنه می‌شوند کمک می‌کند. لیزر، گرما را به کلاژن‌های زیر پوست منتقل می‌کند که باعث تسریع رشد کلاژن‌های جدید و سالم می‌شود.

میکرودرم آبریژن پوست

از میکرودرم آبریژن پوست بیشتر برای جوش‌های سر سیاه و سر سفید استفاده می‌کنند و تأثیر زیادی در درمان جوش صورت دارد.

اگرچه میکرودرم ابریژن می‌تواند به بهبود جوش‌های خفیف و آکنه کومدونال کمک کند، اما درمان مناسبی برای آکنه‌های التهابی نیست. استفاده از این روش برای آکنه‌های التهابی باعث تشدید التهاب و بروز درد شدید می‌شود.

در نهایت باید بدانید که میکرودرم ابریژن کمک زیادی به بهبود موارد شدیدتر آکنه نمی‌کند. اما هنگامی که آکنه به‌خوبی کنترل شد و التهاب آن برطرف شد می‌توانید درمان میکرودرم ابریژن را انجام دهید. به‌علاوه، این درمان ممکن است به روشن‌شدن لکه‌هایی که پس از بهبود جوش روی پوست باقی می‌مانند کمک کند.

دکتر پوست خوب برای درمان جوش را چگونه پیدا کنیم؟

ویژگی‌های دکتر پوست خوب برای درمان جوش

انتخاب دکتر پوست خوب برای درمان جوش اهمیت زیادی پیدا می‌کند، چرا که اغلب جوش‌ها در صورت ظاهر شده و رفع جوش‌ها و حتی جای جوش‌ها برای افراد اهمیت دارد، زیرا در زیبایی موثر است.

قبل از آن بهتر است بدانیم متخصص پوست، مو و زیبایی به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟

دکتر پوست، مو و زیبایی در درمان بیماری‌های زیر فعالیت می‌کند:

سرطان پوست، ریزش مو، آکنه، تب خال، زگیل، سوختگی، اثر جراحت و زخم، بیماری‌های پوستی (مثل پیسی، لکه، کک و مک)، عفونت‌های باکتریایی و قارچی، بیماری‌های آلرژیک، مشکلات ناخن (انیکولیسیس)، پمفیگوئید، لوپوس، کهیر، اگزما

برای شناخت ویژگی‌های دکتر پوست خوب در زمینه درمان جوش باید به برخی از موارد توجه شود:

بررسی مدرک پزشک

بررسی مدرک پزشک و اطمینان از داشتن تخصص در زمینه پوست اهمیت دارد؛ چرا که پزشکان متخصص با تمامی شیوه‌های مراقبت پوست آشنا هستند.

زمان گذاشتن برای بیمار

متخصص پوست باید با تمرکز کافی تمامی مشکلات پوست و موی بیمار را بررسی کرده و اقدام به ارائه توضیحات لازم برای رفع نگرانی‌های افراد نماید و با پیگیری دوره درمان برای بیمار ارزش قائل شود.

عدم اجبار در تجویز محصولات خاص

متخصص پوست هرگز نباید یک دارو یا برند خاص را به بیمار پیشنهاد بدهد.

داشتن راه‌های ارتباطی مختلف

امکان ارتباط برقرار کردن با متخصص پوست از روش‌های مختلف مانند تلفن، تماس آنلاین و مراجعه حضوری به مطب به بیمار اجازه می‌دهد تا هر زمان سوال مهمی برایش به وجود آمد با پزشک خود مشورت کند.

دکتر پوست خوب برای درمان جوش را چگونه پیدا کنیم؟

درمان کامل جوش صورت چقدر طول می‌کشد؟

تمامی افرادی که با مشکل جوش صورت و بدن و دست و پنجه نرم می‌کنند به دنبال پیدا کردن روش‌های درمانی در مدت زمان کوتاه هستند.

درمان کامل جوش صورت چقدر طول می‌کشد؟ این سوالی است که برای همه این افراد به وجود می‌آید و نکته مهم این است که اعلام زمان مشخص برای درمان کامل جوش صورت امکان پذیر نیست.

چرا که درمان جوش صورت به عوامل مختلفی ارتباط پیدا می‌کند که پس از بررسی‌های اولیه لازم است تا در روند درمان نیز تمامی نکات گفته شده توسط پزشک رعایت شود.

در اینجا چند عامل مهم که در طول دوره درمان جوش‌ها تأثیر دارند می‌پردازیم:

نوع جوش‌ها

وجود جوش‌های سر سفید و سیاه جوش‌های زیر پوستی و مدل‌های مختلف هر کدام شیوه درمانی خاصی دارند.

شدت جوش‌ها

شدت جوش‌ها هرچقدر که بیشتر باشد، در نتیجه طول دوره درمان هم افزایش می‌یابد.

نور آفتاب

در روند درمان باید از نور آفتاب دوری شود؛ چرا که نور آفتاب می‌تواند پروسه درمان را طولانی‌تر کند.

مصرف به موقع دارو‌ها

مصرف به موقع دارو‌های خوراکی یا موضعی تأثیر بهتری در بهبود سریع‌تر آکنه‌ها و جوش‌ها دارد.

نوع درمان

استفاده از دارو‌های موضعی خوراکی لایه بردار یا دستگاه‌های لیزر و سایر دستگاه‌های دیگر هر کدام دوره درمانی متفاوتی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین