کد خبر: ۷۵۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

ربودن برج ساز با نقشه مرد نمایشگاه‌دار برای تسویه طلب میلیاردی

چند روز قبل خبر ناپدید شدن مرد ثروتمندی به پلیس اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان، برج‌ساز بوده و بعد از ترک محل کارش ناپدید شده بود.
ربودن برج ساز با نقشه مرد نمایشگاه‌دار برای تسویه طلب میلیاردی
آفتاب‌‌نیوز :

سه روز از ناپدید شدن مرد برج‌ساز به نام شاهین گذشته بود که همسرش با پلیس تماس گرفت و سرنخ اصلی حل این معما را به مأموران داد.

آدم‌ربایی 50 میلیاردی
زن جوان گفت: ساعاتی قبل فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد که همسرم را گروگان گرفته است. او تهدید کرد که در این رابطه با کسی حرفی نزنم و در ازای آزادی همسرم 50 میلیارد تومان پول خواست. مرد ناشناس گفت نباید با پلیس تماس بگیرم وگرنه شوهرم را زنده نخواهم دید.

به دنبال اظهارات زن جوان، آموزش‌های لازم به او داده شد و طبق آموزش‌ها، او با گروگانگیران به این بهانه که پول آزادی شوهرش را فراهم کرده، در یکی از خیابان‌های اطراف میدان آزادی قرار گذاشت. در محل قرار، دو مرد جوان سوار بر خودروی بنز حاضر شدند و این در حالی بود که مرد ثروتمند نیز در خودرو حضور داشت. با اقدام بموقع کارآگاهان، دو گروگانگیر مسلح بازداشت شده و گروگان نیز آزاد شد.

سه روز شکنجه
پس از انتقال متهمان و گروگان به اداره آگاهی، وی در تحقیقات اولیه گفت: آن روز وقتی از محل کارم خارج شدم، برای یک قرار ملاقات به کافی شاپ رفتم، ساعاتی بعد وقتی از کافی شاپ بیرون آمدم، چند مرد جوان که مسلح بودند به سمت من آمده و یکی از آنها اسلحه را روی پهلویم قرار داد و با تهدید، مرا سوار بر خودروی بنز کردند و به باغی در اطراف تهران بردند.

او ادامه داد: آنها در باغ دست و پایم را بسته و مرا شکنجه داده و با سیگار بدنم را سوزاندند. بعد مرا به دفترخانه‌ای بردند و در حالی که مرا تهدید به قتل می‌کردند، 6 صفحه وکالتنامه از من گرفتند که املاکم را به آنها واگذار کنم. بعد از آن هم با خانواده‌ام تماس گرفته و درخواست 50 میلیارد تومان کرده بودند. من گروگانگیران را نمی‌شناختم و تصور می‌کنم انگیزه آنها از این گروگانگیری، تصاحب اموالم باشد.

ماجرای طلب دو ساله
در حالی که مرد برج‌ساز چنین ادعایی داشت، متهمان دستگیر شده ادعای متفاوتی را مطرح کردند. یکی از دو مرد دستگیر شده که طراح این آدم‌ربایی بود گفت: من و این مرد سال‌هاست که با هم دوست هستیم و مراوده کاری داریم. من صاحب نمایشگاه اتومبیل هستم و وضع مالی خوبی داشتم. دو سال قبل چند تا از املاکم را به مرد برج‌ساز فروختم. او مبلغ کمی به عنوان پیش پرداخت معامله پرداخت کرد اما مابقی پول را نداد و مدام برای پرداخت بهانه می‌آورد.

مرد نمایشگاه‌دار ادامه داد: در این دو سال قیمت املاکی که من به مرد برج ساز فروخته بودم، خیلی بیشتر شد. این در حالی بود که مرد برج‌ساز نه تنها مابقی پول خرید را پرداخت نکرد، بلکه زیر باز پرداخت مبلغ اضافه‌ای که به خاطر دیرکرد پرداخت باید به من می‌داد هم نرفت. درگیری‌های ما ادامه داشت و من که دیدم بی‌فایده است و مرد برج‌ساز پول مرا نمی‌دهد، تصمیم گرفتم خودم این پول را از او پس بگیرم. 5 نفر را برای این کار اجیر کرده و برای اجرای نقشه آدم‌ربایی اسلحه تهیه کردم. روز حادثه به کمین مرد برج‌ساز نشسته و زمانی که او از کافی شاپ بیرون آمد، مردان اجیر شده، او را ربوده و به باغی در اطراف تهران منتقل کردند. او ادامه داد: بعد هم او را شکنجه کرده تا راضی شود که وکالتنامه را امضا کند. از آنجایی که ما باهم مراوده مالی داشتیم و او به من بدهکار بود، تصور نمی‌کردم پای پلیس به این ماجرا کشیده شود. روز حادثه به همراه یکی از افرادی که برای این کار اجیر کرده بودم، به محل قرار رفتیم که پلیس ما را بازداشت کرد.

با اعتراف صاحب نمایشگاه، دو متهم دستگیر شده و روانه بازداشتگاه اداره آگاهی شدند. به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای دستگیری 4 متهم دیگر ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین