کد خبر: ۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
در نامه جمعیت مدافعین عدالت کرمان خطاب به صفار هرندی مطرح شد:

به عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات سروسامان دهید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعیت مدافعین عدالت کرمان در نامه‌ای خطاب به حسین صفارهرندی نوشت: «روند اعطای مجوز نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات همچنان با پارتی‌بازی و جناح‌گرایی ادامه دارد».
 
به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، جمعیت مدافعین عدالت کرمان به عنوان تنها حزب کرمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور،‌ در نامه‌ای به امضای مسعود مرادزاده، دبیرکل این حزب، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آنچه عملکرد فراقانونی و تخلفات بین مسئولان وزارت ارشاد خوانده است، اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اینکه "عملکردهای فراقانونی مسئولان وزارت ارشاد از چشم صفارهرندی و مجموعه‌های نظارتی در این وزارتخانه از جمله اداره کل حراست و اداره ارزشیابی و رسیدگی به شکایات دور مانده"، آمده است:

«روند اعطای مجوز نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات همچنان با پارتی‌بازی و جناح‌گرایی ادامه دارد و نمونه مبرهن آن نیز صدور مجوز نشریات به چند نفر از به اصطلاح اصولگرایان کرمان می‌باشد. این افراد با هماهنگی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و مدیرکل ارشاد کرمان توانستند بدون نوبت مجوز دریافت کنند، این در حالی است که افزاد زیادی سال‌های سال در نوبت گرفتن مجوز نشریه قرار دارند و هنوز به درخواست آنان رسیدگی نشده است».

این جمعیت در نامه خود خطاب به صفارهرندی تاکید کرده که احزاب دارای مجوز از وزارت کشور، طبق آیین‌نامه قانون مطبوعات، نیازی به قرارگرفتن در نوبت صدور مجوز ندارند و در ادامه تصریح داشته که "این در حالی است که حزب مدافعین عدالت پس از دو سال قرار گرفتن در نوبت هنوز مجوز نشریه‌اش صادر نشده است".

این نامه همچنین با اشاره به یکی از مصاحبه‌های وزیر ارشاد که گفته بود "هیچ حزب شناسنامه‌داری را نمی‌شناسد که تریبونی برای بیان نظرات خود نداشته باشد"، می‌افزاید:‌ «همگان می‌دانند که احزابی که دیدگاه انتقادی نسبت به برخی از مسئولان دارند، زیر فشار آنان قرار دارند».

در پایان این نامه نیز، دبیرکل حزب مدافعین عدالت اظهار امیدواری کرده که وزیر ارشاد با تذکر دادن به مدیران خاطی، سعی بر اصلاح روش این افراد داشته باشد و با سامان دادن به هیات نظارت بر مطبوعات، روند صدور مجوز نشریات را زیر نظر بگیرد که این مستلزم تحول در حوزه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین