کد خبر: ۷۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۰
از سوی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شد:

همسران مدیران پای ثابت مناقصه‌های یک دستگاه اجرایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 19 قرارداد یکی از دستگاه‌های اجرایی در استان خراسان رضوی به دلیل نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی توسط سازمان بازرسی کل کشور ابطال شد. 
 
به گزارش سرویس حقوقی آفتاب، نتیجه ارزیابی 19 قرارداد یکی از دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با یکی از پیمانکاران حاکی است اکثر اعضای شرکت طرف قرارداد این دستگاه را کارکنان شاغل، بازنشسته و همسران آنها و نیز یکی از مدیران همان دستگاه اجرایی تشکیل می‌داده‌اند. 

بنا به اعلام سازمان بازرسی کل کشور، این قراردادها به لحاظ عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولت باطل و ضمانت‌نامه‌های مربوط نیز به نفع دولت ضبط گردید. 

سازمان بازرسی کل کشور  همچنین اعلام کرد که مناقصه‌ها و مزایده‌های دو دستگاه اجرایی کشور را بررسی می‌کند.

بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور معاملات عمده و مناقصه‌ها و مزایده‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست را بررسی می‌کند.

در این بررسی‌ها نحوه پیش‌بینی، تشخیص و تعیین نیاز برگزاری مزایده و مناقصه، نحوه اعلام و آگهی و روند عملکرد مشاور در انجام مناقصه‌ها و برآورد قیمت و اعمال امتیاز فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بررسی روند برگزاری این نوع معاملات و تعیین برنده آنها و همچنین بررسی سوابق موجود از دیگر محورهای این برنامه بازرسی است. بازرسان و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور از اردیبهشت ماه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست مستقر شدند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین