کد خبر: ۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰

کوشنر از مذاکرات فرانسه با گروه حماس خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «برنارد کوشنر» وزیر امور خارجه فرانسه خبر مذاکرات فرانسه با گروه حماس را تایید کرد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کوشنر در گفتگو با یک شبکه خبری اعلام داشت: «لزوم برقراری تماس وجود دارد و باید با یکدیگر مذاکره کنیم این مذاکرات مبنی بر ارتباط فرانسه با حماس نیست».

گفتنی است سخنان کوشنر مقاله روزنامه فیگارو، که گزارش داده بود تماس اولیه میان پاریس و حماس یک ماه پیش در غزه صورت گرفته است را تایید کرد.

فیگارو در مقاله خود آورده است مذاکرات میان «ایو اوبن دو لا مزوزیه» سفیر پیشین فرانسه در عراق و «محمود الزهار» و «اسماعیل هنیه» مقامات ارشد حماس صورت گرفته است.

این دیپلمات فرانسوی در مصاحبه با فیگارو اعلام کرده که ماموریت او رسمی نبوده است «به مقامات حماس گفتم باید به خواسته‌ها و شرایط غرب عمل کنند. این شرایط شامل محکوم کردن تروریسم،به رسمیت شاختن اسرائیل و تایید توافقات صورت گرفته بین اسرائیل و فلسطین خواهد شد».

او در ادامه افزود: «آنها به توقف حملات خود به اسرائیل تمایل دارند آنچه مرا شگفت‌زده کرد مشروع شناختن دولت محمودعباس از سوی مقامات حماس بود».

شایان ذکر است تاکنون روابط فرانسه و حماس تنها به تماس میان سرویس‌های اطلاعاتی دوطرف محدود شده و پس از آنکه حماس در سال 2007 کنترل غزه را بدست گرفت پایان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین