کد خبر: ۷۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

بنادر کانادا به روی کشتی‌های روسی بسته شد

کانادا در تلاش برای افزایش فشار بر روسیه بابت حمله به اوکراین، بنادر خود را به روی کشتی‌های متعلق به روسیه بست و گفت دارایی تمام الیگارش‌ها و شرکت‌های روس در این کشور در دست بررسی است.
بنادر کانادا به روی کشتی‌های روسی بسته شد
آفتاب‌‌نیوز :

کانادا یک سری تدابیر برای منزوی کردن روسیه اعلام کرده است، از جمله تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، بستن حریم هوایی کانادا به روی هواپیماهای روسی، ممنوعیت واردات نفت و ممنوع کردن نهادهای مالی کانادایی از تعامل با بانک مرکزی روسیه.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر منابع طبیعی کانادا شامگاه سه‌شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد، اتاوا ممنوعیت واردات نفت خام خود را به فرآورده‌های نفتی تصفیه شده و سایر فرآورده‌های نفتی روسیه گسترش داد.

پیش از این، وزیر حمل و نقل کانادا گفت در حالی که تعداد کشتی‌های روسی که وارد آب‌ها و بنادر کانادا می‌شوند "اندک" است، اما باز هم تأثیری خواهد داشت، به‌ ویژه اینکه کشورهای دیگر هم همین کار را انجام می‌دهند.

در همین رابطه سخنگوی یکی از بنادر کانادا گفت، روسیه کمتر از دو درصد از حجم سالانه کانتینری بندر مونترال را تشکیل می‌دهد و این ممنوعیت تأثیر تجاری کمی خواهد داشت. بندر ونکوور، شلوغ‌ترین بندر کانادا هم اعلام کرد که تعداد کشتی‌هایی با پرچم روسیه که به آنجا می‌روند، بسیار کم است. به گفته یک سخنگو، در گذشته آنها نفت خام، روغن کانولا و کنسانتره مس معامله می‌کردند.

وزیر دارایی کانادا هم سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، کانادا همچنین دارایی تمام الیگارش‌ها و شرکت‌های روس در این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد. او گفت: ما آنها را در دست بررسی داریم و همه گزینه‌ها روی میز است.

روسیه از ۲۴ فوریه حمله‌ای را به اوکراین آغاز کرده و فعلا یک دور مذاکرات صلح، حاصلی در بر نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین