کد خبر: ۷۵۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

لهستان همه املاک روسیه را مصادره می‌کند

وزارت خارجه لهستان روند توقیف املاک روسیه را آغاز کرده و گفته است بسیاری از املاکی که در اختیار روسیه است به تملک دولت لهستان در خواهد آمد.
لهستان همه املاک روسیه را مصادره می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که روند توقیف املاک روسیه در این کشور از جمله ساختمان یک مدرسه متوسطه در سفارت روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش تاس، در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه لهستان درخواستی را به سازمان‌های دولتی ذیربط ارائه کرده است تا در مورد دو ساختمان که به طور غیرقانونی در اختیار روسیه است و برای مقاصد دیپلماتیک و کنسولی استفاده نمی‌شود، اقدامات اجرایی را آغاز کنند.»

به گفته این وزارتخانه، این دارایی‌ها طبق احکام دادگاه به مالک قانونی آن‌ها - خزانه داری دولتی - بازگردانده می‌شود.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه لهستان توصیه کرده است که از تمامی ابزار‌های موجود برای تسریع در رسیدگی به سایر پرونده‌های مرتبط با املاک روسیه استفاده شود و کلیه این املاک به مصادره دولت ورشو درآید.

«مارسین پرزیداچ»، معاون وزیر امور خارجه لهستان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در لهستان املاک و مستغلات زیادی وجود دارد که توسط روسیه به طور غیرقانونی اشغال شده است. ما باید آن‌ها را برگردانیم. این تصمیم در بالاترین سطح دولت لهستان گرفته شده است. این ساختمان‌ها باید افرادی را که از جنگ [در اوکراین]رنج می‌برند، در خود جای دهند.»

لهستان همچنین ادعا می‌کند که چندین مجتمع دیپلماتیک در ورشو و گدانسک توسط روسیه بدون توافق نامه معتبر استفاده می‌شود. این در حالی است که مسکو می‌گوید که تأسیسات دیپلماتیک روسیه در لهستان متعلق به دولت مسکو است.

ارتش روسیه پنجشنبه گذشته به فرمان «ولادیمیر پوتین»؛ رئیس جمهور این کشور عملیات نظامی خود در سراسر اوکراین را آغاز کرد. این عملیات نظامی با واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا و دیگر کشور‌های غربی همراه شده و غرب مجموعه‌ای از تحریم‌های بی سابقه اقتصادی را علیه روسیه و بخش تجاری و سرمایه گذاری این کشور اعمال کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین